تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024
0

آبگیری بیش از ۱۵میلیون مترمکعب سازه های آبخیزداری بندرلنگه طی بارندگی اخیر

  • کد خبر : 13823
  • ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷
آبگیری بیش از  ۱۵میلیون مترمکعب سازه های آبخیزداری بندرلنگه طی بارندگی اخیر
رئیس منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان بندرلنگه از آبگیری بیش از 15 میلیون مترمکعبی سازه های آبخیزداری شهرستان بندرلنگه طی بارندگی های اخیر خبرداد.

به گزارش لنگه نیوز، حمید حسین پور گفت: طی بارش باران تعداد بالغ بر ۹۴ سازه آبخیزداری  و همچنین سد و بندهای خاکی طرح غلام گردشی و تزریق مصنوعی چاه ها حدود ۸۰تا ۱۰۰ درصد آبگیری گردید.

حمید حسین پور با اشاره به بارندگی های اخیر افزود: بایستی به نحوی در جهت کاهش خسارت بارندگیهای سیل آسا برنامه‌ریزی نمود تا در جهت افزایش پوشش گیاهی و تقویت سفره های آب زیرزمینی و در نهایت افزایش تولید کشاورزی و امنیت غذایی اقدام شود.

رئیس اداره منابع طبعی وآبخیزداری بندرلنگه تاکید کرد: مجموعه فعالیت های آبخیزداری به منظور اعمال مدیریت حوزه های آبخیز علاوه بر اهدافی چون حفاظت از عرصه های طبیعی، مهار سیل، کنترل فرسایش خاک و جلوگیری از پر شدن سدها و مخازن از رسوبات، مهار روانابها و استحصال آب و پایدار سازی منابع آبی چاهها، چشمه ها و قنوات به عنوان مهمترین نیاز کشاورزان، مرتعداران، دامداران و دیگر آبخیز نشینان و بهره برداران حوزه های آبخیز مد نظر قرار می گیرد.

حسین پور ابرازداشت: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرلنگه طی سالیان گذشته پتانسیل های آبخیزداری منطقه را با اهداف فنی و جامع خود هماهنگ کرده و از این پتانسیل جهت دستیابی به اهدافی که همان ، کنترل فرسایش و رسوب، حفظ و احیای پوشش گیاهی، تامین آب کشاورزی، توسعه و تولید پایدار کشاورزی و امنیت غذایی و در نهایت عمران و آبادانی منطقه است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=13823

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 3انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.