به گزارش خبرنگار لنگه نیوز، ناصر شریفی ، در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۱مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ، گفت: با کمال تاسف امروز به واسطه حضور فردی دلال مسلک در راس قدرت آمریکا که به هیچ قاعده و قانون بین الملل پایبند نیست و نظم جهانی را به هم ریخته است و سودای یک جانبه گرایی و بازگشت به قبل از جنگ جهانی دوم را دارد، جهان را غم و اندوهی دردناک فرا گرفته است.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بدون هیچ توضیحات اضافی که جامعه جهانی خود به خوب بدان وقوف دارد از خدای قادر بزرگ منان خواهانیم که شر این جرثومه های بی منطق را از سر ملت ها و جامعه جهانی کوتاه کند.

وی تصریح کرد: و اما آنچه امروز ما را نگران کرده و دل مردم ما را به درد آورده است وضعیت اقتصادی و معیشت مردم است که سفره محقرشان روز به روز کوچک و کوچک تر می شود، هر کس آن را کامل به دشمنان کشور و آمریکا و ترامپ ربط دهد سخت در اشتباه است.

شریفی افزود: وضعیت نابهنجار اقتصادی امروز که توان خرید را از مردم گرفته و قیمت اجناس، کالا و خدمات نه روزانه بلکه ساعتی در حال افزایش است نتیجه سوءمدیریت ها، اتخاذ سیاست های غلط و بی نظمی اقتصادی است، سزاوار بود چند وزیر، معاون و مدیر ارشد دخیل در این بی نظمی و افسار گسیخته اقتصادی و فشار مضاعف به ملت حداقل از مردم عذرخواهی کنند و استعفاء می دادند، اما هر بار تصمیمات غیر کارشناسی و غیر علمی به دشمنان و آمریکا ربط می دهیم.

وی اظهار کرد: دشمن غلط کرده، بیجا کرده است، چرا سوءتدبیر و ضعف و ناتوانی در مدیریت خود را کامل به دشمنان ربط می دهیم، نمی گوییم تحرکات و فشارهای دشمنان بی تاثیر بوده، اما می توانستیم با اتکا به تصمیمات عقلانی، علمی و کارشناسی درست با بهره گیری از نظر اقتصاد دانان خبره که در این مملکت کم نداریم، فشارها را به حداقل برسانیم که نکردیم.

شریفی یادآورشد: امیدواریم تا بیش از این دیر نشده که شده است با بهره گیری از خرد جمعی و نقطه نظرات کارشناسان خبره و آزادی این مملکت و وفاق و همدلی بیشتر شاهد گره گشایی مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشیم.

ترامپ مدیران نالایق و ناکارآمدی هستند

وی خطاب به رئیس جمهور افزود: ترامپ مدیران نالایق و ناکارآمدی هستند که در سیستم اداری عین خوره به جان این ملت و مملکت افتاده اند و به مردم فشار وارد می کنند و موجبات دلسردی و نگرانی مردم را فراهم می کنند، ترامپ آن دزدان سفره های مردم هستند که با رانت و رانت خواری کمر مردم را خم کرده اند و پدر خانواده را در مقابل دیدگان زن و فرزندانش شرمسار و اندوهگین می سازد و در این شرایط حساس بازار و وضعیت اقتصادی مردم رحم نمی کنند.

شریفی عنوان کرد: با کمال تاسف شاهد جلوس برخی مدیران و مسئولان در کرسی های مسئولیت و مدیریت هستیم که حتی توانایی اداره نانوایی را هم ندارند، مردم هرگز فشارهای دشمن، کمبودها، نارسایی ها و مشکلات خسته و ناراحتشان نمی کند که این را در این ۴۰ سال در عمل به اثبات رسانده اند از گردنه های صعب و سخت تر عبور کرده اند، اما آنچه مردم را افسرده و منتقد کرده و مردم را عصبانی و نگران می کند، تبعیض و بی عدالتی، رانت و فساد است و آنچه مردم را نگران و مضطرب کرده برخورد نامناسب و دور از شان در سیستم اداری است.

وی خطاب به رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آنچه امروز مردم، نخبگان و اندیشمندان هرمزگان و حوزه انتخابیه ام را نگران کرده عدم توسعه متوازن و پایدار و عدم نگاه ملی به ظرفیت های  توسعه ای در آن خطه است، غرب استان هرمزگان مستعد رشد، توسعه و سرمایه گذاری در همه بخش ها به ویژه در حوزه پتروشیمی و گردشگری است که نیازمند برنامه ریزی و اهتمام جدی در این زمینه است که لازم می دانم از نگاه توسعهای استاندار هرمزگان و اهتمام وی تشکر کنم که نیازمند حمایت ملی است.

وی گفت: بار دیگر خطاب به رئیس جمهور و وزرای وی بیان کرد: استان هرمزگان سرشار از ظرفیت نیروهای انسانی شایسته، توانمند و نخبه است، حداقل انتظار بهره مندی از توان و تخصص آنها هم در سطح استان و هم در سطح ملی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، خطاب به وزیر نیرو افزود: هزینه کمرشکن و سرسام آور برق مصرفی مردم شهرها و روستاهای حوزه انتخابیه ام که گرمای بالاتر از ۵۰ درجه امانشان را بُریده است، نگرانی کننده است، قبوش قبض چند صد هزار تومانی و میلیونی برق آن هم برای اقشار ضعیف و فاقد درآمد اشک چشمانشان را درآورده است، لطفا چاره ای بیندیشید و مردم را از نگرانی برهانید.

وی خطاب به رئیس جمهور تاکید کرد: هرمزگان برای ایران اسلامی غنی اما برای مردمانش فقیر است، جزیره نفتی و گازی لاوان که بخش زیادی از چرخه اقتصادی کشور از طریق آن می چرخد روزانه با ۵ تا ۶ ساعت قطعی برق در گرمای بالاتر از ۵۰ درجه مواجه بوده است، ضمن اینکه این بی انصافی است که بیکاری جوانانش و عدم زیر ساخت های لازم بهداشتی، درمانی، مخابراتی و اینترنتی که در دهکده ای که جمعیت بومی آن ۱۵۰۰ نفر و کارکرد آن ملی است با کمال تاسف بریا جمع آوری زباله ها رد سطح دهکده با مشکل مواجه اند، روی نفت نشسته ایم و رنج می بریم، بپذیریم این مملکت نیازمند مدیران قوی، باانگیزه، دلسوز و مردمی است.

شریفی خطاب به وزیر نفت افزود: برای اتمام قصه پُر غصه مردم، جوانان جزیره نفتی و گازی لاوان و منطقه پیرامونی آن بندر مغان با آن نگاه انقلابی شخصا تدبیری بیندیشید.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی،  خطاب به وزیر آموزش و پرورش و انصاری معاون رئیس جمهور گفت: با صدور بخشنامه تبعیض آمیز عدم اعمال مدرک فرهنگیان ایمد و دانش اندوزی را از فرهنگیان سلب کرده اید، چگونه معلمانی را که حق تحصیل و کسب دانش ندارند می توانند اشاعه دهنده علم آموزی باشند، فرهنگیان کشور منتظر اقدام عاقلانه شما در رفع این تبعیض و معذوریت هستند، برای افزایش ۲۰ درصدی معلمان چه نوشتیم و تصویب کردیم و متاسفانه چه شد، سنگ زیربنای هر توسعه آموزش و پرورش است، نگاهمان را به درستی به آموزش و پرورش تغییر دهیم، هم مجلس و هم دولت، آقای وزیر خبر دارید که امروز به بهانه های غیر کارشناسی مدیران مدارس را به اجبار به کلاس درس می فرستید، معاونت های مدارس را حذف می کنید، این شیوه یعنی نابودی انگیزه در معلمان و سست کردن پایه های آموزش و پرورش، جناب آقای بطحایی، فرهنگیان منتظر اقدام شمادر جهت لغو این بخشنامه های غیر کارشناسی و غیر منطقی و اقدام عاجل برای برگرداندن امید و انگیزه هایشان هستند.

وی خطاب به رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و انصاری معاون رئیس جمهور، تصریح کرد: جوانان پاک سرشت و شایسته ای که سالها به صورت قراردادی و شرکتی در سازمان و ادارات مختلف با حداقل حقوق و مزایا و سخت ترین شرایط کار و بهترین بازدهی خدمت کردهاند چشم انتظار تبدیل وضعیت ورهایی از وضعیت بغرنج خود هستند، امیدشان را ناامید نکنید.

منطقه آزاد کیش می تواند قطب گردشگری خاورمیانه شود

شریفی افزود: برقراری حق نوار مرزی برای کارکنان خدوم و پُرتلاش هرمزگانی و نوار ساحلی که مرزداران شرف و عزت این مملکت هستند و مدت ها است قطع شده حقوقشان را بازگردانید.

وی  یادآورشد: آقای رئیس جمهور منطقه آزاد کیش یک ظرفیت و فرصت طلایی برای رونق اقتصادی کشور است فعالان اقتصادی بخش خصوصی را دریابید و با ایجاد زیرساخت های مناسب در حوزه توریست و گردشگری قابلیت تبدیل شده به قطب گردشگری خاورمیانه رادارد، نیازمند عزم جدی است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی،  تصریح کرد: جنای آقای آخوندی قول داده بودید وضعیت آشفته پروازهای بندر لنگه را سامان دهید نه تنها سامان ندادید بلکه وضعیت تنها ایرلاین بسیار نامتناسب بوده و همگان را نگران کرده است لطفا دستور دهید در خصوص راه روستایی انجیردان اقدام شود./

انتهای پیام/آ