تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024
42
مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان:

دستگاه ناظر بر کیفیت آب شبکه بهداشت و درمان است/لوله های اصلی در سه نقطه شهر تا پایان سال تعویض می شوند/کوهین تا پایان سال از شبکه آبرسانی برخوردار خواهد شد

  • کد خبر : 4017
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۸
دستگاه ناظر بر کیفیت آب شبکه بهداشت و درمان است/لوله های اصلی در سه نقطه شهر تا پایان سال تعویض می شوند/کوهین تا پایان سال از شبکه آبرسانی برخوردار خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری لنگه نیوز صبح امروز در جلسه ای با حضور نماینده مجلس شورای اسلامی در غرب هرمزگان مدیرعامل آب و فاضلاب استان هرمزگان فرماندار بندرلنگه و برخی مسئولین با مردم در خصوص مشکلات بندرلنگه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری لنگه نیوز صبح امروز در جلسه ای با حضور نماینده مجلس شورای اسلامی در غرب هرمزگان مدیرعامل آب و فاضلاب استان هرمزگان فرماندار بندرلنگه و برخی مسئولین با مردم در خصوص مشکلات بندرلنگه برگزار شد.

امین قصمی مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان در این نشست با اعلام این موضوع که تولید هر متر مکعب آب شیرین در بندر لنگه حدود ۱۰ هزار تومان برای دولت هزینه آور است افزود: در سال گذشته ۳۲ میلیارد تومان هزینه شیرین کردن آب دریا در بندر لنگه توسط دولت پرداخت شده است که در مقایسه با بودجه عمرانی حوزه آب در کل استان به مراتب بیشتر بوده است.وی افزود: این میزان بودجه برای شیرین سازی آب دریا در سطح ملی و در قالب خرید تضمینی آب توسط مجلس شورای اسلامی تأمین شده است.

قصمی اضافه کرد: آب بندرلنگه به عنوان آبی نامتعارف معروف می باشد و قیاس کیفیت آن را با آبهای که از طریق قاچاق و یا چشمه تامین می شود قیاس صحیحی نیست ولی ما معتقدیم که آبی که تولید می‌شود باید استاندارد باشد و باید آب باکیفیت در اختیار مردم قرار گیرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به این موضوع که شرکت آب و فاضلاب تامین کننده آب است و دستگاه ناظر بر کیفیت آب شبکه بهداشت و درمان شهرستان است افزود : این دستگاه باید مرتباً بر کیفیت آب نظارت کند.

وی اضافه کرد: به دلیل فرسودگی شبکه توزیع آب در بندر لنگه ای که در برخی محلات شبکه توزیع مربوط به ۴۰ سال پیش است ممکن است وقتی شیر آب را باز می کنید رنگ آب کمی تغییر کند ولی این حالت پایدار نیست و بلافاصله به حالت نرمال خود باز خواهد گشت.

وی اضافه کرد: هزینه های تعویض شبکه توزیع آب در بندرلنگه نسبت به نقاط دیگر استان به مراتب بالاتر است زیرا بلافاصله بعد از حفاری به سنگ های مرجانی برخورد می‌کنیم و شرایط کار را به شدت سخت خواهد کرد با این حال ما تا پایان سال قول می‌دهیم که سه نقطه اصلی شهر که لوله های اصلی انتقال آب در آنها قرار دارند با لوله های جدید تعویض شوند.

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان ادامه داد: در سال جاری با توجه به شرایط کشور هر متر مکعب آب شیرین در قیمت واقعی حدود ۱۰ هزار تومان تولید می شود در حالی که شرکت موجود در بندرلنگه با قیمت متر مکعب ۲۴۰۰ تومان یعنی حدود یک سوم قیمت واقعی آب را شیرین می‌کند .وی در ادامه با تشکر از پیگیری‌های نماینده غرب هرمزگان و فرماندار بندرلنگه در خصوص ترخیص لوازم آب شیرین کن ها از گمرک و واردات آنها به کشور گفت: اگر پیگیری این بزرگواران نبود این قطعات وارد کشور نمی‌شد و طبیعتاً با مشکلات جدی در این حوزه مواجه می‌شدیم.

قصمی با اشاره به مشکلات روستای کوهین گفت : با پیگیری‌های نماینده غرب هرمزگان در خصوص این آب شرب این روستا ، امروز به ایشان قول دادم تا پایان سال شبکه آب‌رسانی را به کوهین برسانیم، این روستا در نزدیکی شهر بندرلنگه قرار دارد و فاقد هرگونه شبکه آبرسانی است و برای رساندن شبکه به آن حداقل چند ماه زمان نیاز است .

وی ضمن پرداختن به مشکلات برخی روستاها که با ۲۰۰ تا ۵۰۰ متر لوله حل می‌شود گفت : قول میدم این لوله‌ها را به هر طریق ممکن تامین کنم تا مشکلات آب این روستاها را نیز حل نماییم.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان هرمزگان ادامه داد :خوشبختانه امسال با پیگیری‌های جناب شریفی ۲۰ میلیارد تومان بودجه از بخش تنش به غرب هرمزگان تخصیص داده شده است که این مبلغ در بستک و پارسیان و و برای آب شیرین کن چارک هزینه شده است.

قصمی ادامه داد : طبق قانون تعرفه‌های نقاطی که آب آن ها از طریق آب شیرین‌کن تامین می‌شود با نقاط دیگر متفاوت است و این قانون است و ما در قیمت‌گذاری آن هیچگونه دخالتی نداریم.

انتها/آ

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=4017

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 14در انتظار بررسی : 12انتشار یافته : ۱
  1. سلام.خواستم بابت وبسایت خوبتون ازتون تشکر کنم و امیدوارم باعث ایجاد انگیزه براتون
    بشه

    my weblog بهترین فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.