تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024
1

جابه‌جایی نزدیک به ۱۷۹ هزار نفر و ترابری بیش از ۴۰ هزار خودرو در مسیرهای دریایی غرب هرمزگان

  • کد خبر : 13651
  • ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۰
جابه‌جایی نزدیک به ۱۷۹ هزار نفر و ترابری بیش از ۴۰ هزار خودرو در مسیرهای دریایی غرب هرمزگان
مدیر بنادر ودریانوردی غرب هرمزگان از جابه‌جایی نزدیک به 179 هزار نفر و ترابری بیش از 40 هزار خودرو در مسیرهای دریایی غرب هرمزگان خبر داد.

به گزارش لنگه نیوز، “مرتضی سالاری” ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: طی ۲۳ روز تعطیلات نوروزی از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته تا هفدهمین روز از فروردین ماه سال جاری، بیش از ۱۰ فروند شناور مسافری و ۲۲ فروند لندینگ کرافت با ظرفیت یکهزار و ۲۲۷ صندلی و امکان حمل ۹۳۶ دستگاه خودرو، بصورت شبانه روزی خدمات رسانی به میهمانان نوروزی را از دو مبداء بندر چارک و بندرآفتاب به مقصد جزیره کیش عهده دار بودند.

وی افزود: از ۲۴ اسفندماه تا هفدهمین روز از فروردین ماه سال ۱۴۰۳، در مجموع ۱۷۸ هزار و ۹۲۱ نفر سفر مسافر و گردشگر با رشدی ۴ درصدی از بنادر غرب استان هرمزگان به مقصد جزیره کیش و جزایر غرب استان هرمزگان و بالعکس در ایمنی کامل و بدون سانحه دریایی جابجا شدند که این مهم مرهون تلاش شبانه روزی متولیان حمل و نقل دریایی و متصدیان امر در بنادر و دریانوردی در نظارت مستمر بر وضعیت ایمنی و سرویس دهی شناورها در منطقه غرب هرمزگان بوده است.

سالاری اضافه کرد: علاوه بر این، عملیات جابجایی ۴۰ هزار و ۹۱۶دستگاه خودرو نیز در مسیرهای دریایی یاد شده با ایمنی کامل و بدون هیچ سانحه ای به انجام رسید که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: طی روزهای یادشده نیز یک هزار و ۷۶۹ تردد شناور مسافری و لندینگ کرافت به ثبت رسیده است که نشان از رشد ۴درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل می باشد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: روز پنجم فروردین به عنوان پرترافیک ترین و شلوغ ترین روز طی تعطیلات نوروزی در بنادر مسافری غرب استان هرمزگان محسوب می شود که طی این روز، در مجموع ۲۱ هزار و ۶۰ نفر سفر با رشدی ۴۲ درصدی نسبت به سال قبل، در یک شبانه روز جابجا شدند.

وی همچنین اضافه کرد: بیشترین حجم جابجایی خودرو نیز در روز پنجم فروردین با رقمی بالغ بر ۴ هزار و ۹۳۵ دستگاه خودرو با رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۲ ثبت شد.

گفتنی است، طرح نوروزی تسهیل سفرهای دریایی در این استان در سه بخش ایمنی مسیرهای تردد، ایمنی بنادر و ‏ایمنی شناورها از ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۲ آغاز و تا روز ۱۷ فروردین ماه سال جاری ادامه داشت؛ دوره ای ۲۳ ‏روزه که با تلاش و حضور شبانه روزی ۳۲ همیار ناجی در غرب استان هرمزگان خوشبختانه هیچ حادثه و سانحه ای در این مدت به وقوع نپیوست و مسافران دریایی سفری ‏ایمن و آرام را در آغازین روزهای بهاری سال ۱۴۰۳ تجربه نمودند.‏

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=13651

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.