تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 3 ذو القعدة 1445 Friday, 10 May , 2024
1

پروژه عملیات کاشت ۱۷۰ هزار اصله نهال حرا در سطح سواحل شهرستان بندرلنگه

  • کد خبر : 12927
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱
پروژه عملیات کاشت ۱۷۰ هزار اصله نهال حرا در سطح سواحل شهرستان بندرلنگه
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرلنگه ازپروژه عملیات کاشت ۱۷۰هزاراصله نهال حرا در سطح ۱۲۰ هکتار درخورها و سواحل این شهرستان خبر داد.

به گزارش لنگه نیوز، حمید حسین‌پور گفت: بازدید از محل‌های مورد نظر که جهت کشت نهال حرا در راستای حفاظت و توسعه‌های مانگرو این شهرستان در نظر گرفته شده بود توسط کارشناس جنگل جناب دکتر پیچند و کارشناس آموزش، ترویج و مشارکت مردمی جناب مهندس آخوندزاده به همراهی پیمانکار پروژه انجام گردید.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندرلنگه تصریح کرد: این پروژه از آبان ماه سال جاری شروع شده که کاشت ۱۷۰هزار اصله نهال حرا در سطح ۱۲۰ هکتار به جنگل‌های مانگرو شهرستان بندرلنگه تا آخر امسال افزوده خواهد شد.

حسین‌پور با اشاره به مزیت‌ها و فواید جنگل‌های مانگرو و به خصوص گونه حرا، عنوان کرد: پروژه تولید، کشت و حفاظت فیزیکی نهال حرا با هدف توسعه جنگل‌های مانگرو، حفاظت ساحل و تقویت زیست بوم‌های ساحلی در سال جاری در سطح خورهای این شهرستان در حال اجرا می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از منافع جنگل‌های حرا، زیستگاه مناسب برای پرندگان بومی و مهاجر است که این مهم باعث جذب گردشگر و ایجاد یک مکان تفرجگاهی می‌شود که خود یک بستر مناسب برای اشتغال‌زایی ساکنان و دارای ارزش‌افزوده بسیار بالایی بوده که امید است مسئولان توجه ویژه‌ای به این نعمات خدادادی در جهت توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال عنایت ویژه‌ای داشته باشند.

حسین‌پور گفت: هدف اصلی از کاشت نهال حرا، ترویج فرهنگ درختکاری، کمک به افزایش سطح عرصه‌های جنگلی، کاهش گرد و غبار و توسعه فضای سبز و سرسبزی سواحل است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=12927

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.