تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 3 ذو القعدة 1445 Friday, 10 May , 2024
1

عملکرد اقتصادی دوستی بزرگترین پاسخ به منتقدان است/ بعد از تعطیلات نوروز چه اتفاقی افتاد که برخی سعی کردند به استاندار هرمزگان حمله کنند؟

  • کد خبر : 13853
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۹
عملکرد اقتصادی دوستی بزرگترین پاسخ به منتقدان است/  بعد از تعطیلات نوروز چه اتفاقی افتاد که برخی سعی کردند به استاندار هرمزگان حمله کنند؟
به گزارش لنگه نیوز ، از ابتدای حضور مهدی دوستی در استان هرمزگان باتوجه به شناخت وی از ساختار سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی هرمزگان به واسطه حضور چندساله در بندرعباس اصلاحات اساسی وی در مسائل اقتصادی با نظارت شخصی اش بر پروژه های اقتصادی و فعالیت فعالان اقتصادی با تشکیل کارگروهای تخصصی در حوزه اقتصاد آغاز شد.

به گزارش لنگه نیوز ، از ابتدای حضور مهدی دوستی در استان هرمزگان باتوجه به شناخت وی از ساختار سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی هرمزگان به واسطه حضور چندساله در بندرعباس اصلاحات اساسی وی در مسائل اقتصادی با نظارت شخصی اش بر پروژه های اقتصادی و فعالیت فعالان اقتصادی با تشکیل کارگروهای تخصصی در حوزه اقتصاد آغاز شد.

همه فعالان اقتصادی در ابتدا فکر می کردند این اقدامان دوستی شوآف رسانه ای است ولی با جلوتر رفتن و جدی تر شدن این ماجرا و دست گذاشتن وی روی نقاط حساس مافیای اقتصاد مانند مالیات و جلوگیری از حیف و میل شدن اراضی ملی در استان ، پروژه حمله به دوستی در فضای مجازی کلید خورد پروژه ای که با جدی شدن نظارت دوستی بر مافیای اقتصادی بعد از تعطیلات نوروز به شکل گسترده آغاز شد.

براساس اطلاعات به دست آمده وقتی که استاندار هرمزگان به منظور ساماندهی به اوضاع نابسامان واگذاری اراضی دولتی و ملی به طرح های اقتصادی سوری که با هدف اخذ زمین از دولت برای مصارفی بجز فعالیت اقتصادی دست به کار شد در همه شهرستان ها طرح راکد زیادی وجود داشت و هر شخصی وقتی در محورهای مواصلاتی استان حرکت می کرد چهار دیواری های بلوکی فاقد هیچ‌گونه سازه ای را به وفور مشاهده می کرد ، چهار دیواری های بلوکی که ابتدا با هدف یک فعالیت اقتصادی به برخی افراد واگذار شده بود ولی به دلیل نبودن نظارت میدانی و دقیق گاها تبدیل به خانه باغ شده بودند یا به صورت همان چهاردیواری رها شده بودند.

بازپس گیری زمین ها از طرح های اقتصادی راکد زیاد به مزاج برخی افراد خوش نیامد و این اقدام به اضافه فشار به برخی واردکنندگان و صادرکنندگان به منظور شفافیت در فعالیت اقتصادی شان باعث شد تا شروع به تخریب چهره استاندار انقلابی و مردمی کنند.

طبق گزارشات رسمی منتشر شده استانداری هرمزگان طی ۲ سال و نیم توانسته است رتبه اول رشد اقتصادی کشور ، رتبه اول اشتغال در سال ۱۴۰۲ ، رتبه اول سرمایه گذاری صنعتی در سال ۱۴۰۲ و رتبه اول ارزیابی وزارت کشور را به دست آورد.

حمایت دوستی از پروژهای سرمایه گذاری ، نرخ بالای اشتغال در این سه سال ، رتبه اول کشور در تکمیل پروژه های سرمایه گذاری ، رتبه اول کشور در شاخص ملی امنیت سرمایه گذاری ، رتبه اول کشور در احیا واحدهای تولیدی فعال با فعالسازی ۶۱۰ واحد تولیدی ، کسب رتبه اول رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۱ نسبت به برنامه ابلاغی ، اشتغال ۴۳۷۸۸ نفر در استان و تحقق بیش از ۱۵۰ درصدی نشبت به عدد ابلاغی بر اساس گزارش سامانه رصد اشتغال ، کاهش نرخ بیکاری از ۱۵/۸ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۱۱/۵ درصد در سال ۱۴۰۲  ، افزایش ۲/۵ برابری گواهی کشف معدن ، پیگیری احداث بندر‌ جدید در بندرلنگه ، پیگیری ویژه نهضت ملی مسکن و پیشرفت چشمگیر آن ، صدور بیش از ۱۲ هزار مجوز صیادی ، افزایش تولید در بیش از ۲۰۰۰ واحد تولیدی ، افزایش ۹۲ هزار تنی تولیدات گلخانه ای ، جذب بیش از ۳۲۲ هزار میلیارد طرح سرمایه گذاری در بنادر هرمزگان و … از جمله کارنامه اقتصادی دوستی در این دو سال و‌ نیم بوده که به گفته اکثر کارشناسان کارنامه قابل دفاعی است.

همچنین در حوزه عمرانی از سال ۱۴۰۰ تا کنون بیش از ۱۳۵۰ طرح عمرانی تکمیل و تقدیم مردم هرمزگان شده است که به جزییات آن نمی پردازیم.

بدون شک حضور یک مدیر با سواد اقتصادی و با شناخت ویژه از ساختار سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی هرمزگان توانسته است این چنین کارنامه مهمی را رقم بزند که آثار این اقدامات مهم اقتصادی به خصوص در حوزه اشتغال جوانان بومی در صنایع و بنگاه های اقتصادی هرمزگان و حمایت وی در کوتاه مدت برای مردم قابل لمس خواهد بود و مردم خادم واقعی خود را بهتر خواهند شناخت.

لینک کوتاه : https://www.lengehnews.ir/?p=13853

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.