تاریخ : یکشنبه, ۲۷ خرداد , ۱۴۰۳ 10 ذو الحجة 1445 Sunday, 16 June , 2024
0

پشه آئدس در بندرلنگه، پارسیان و دو شهر بوشهر مشاهده شد

  • کد خبر : 14067
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۶
پشه آئدس در بندرلنگه، پارسیان و دو شهر بوشهر مشاهده شد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از مشاهده پشه آئدس در پارسیان و بندر لنگه استان هرمزگان و ۲ شهرستان جنوبی استان بوشهر از جمله عسلویه و کنگان خبر داد.

به گزارش لنگه نیوز،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از مشاهده پشه آئدس در پارسیان و بندر لنگه استان هرمزگان و ۲ شهرستان جنوبی استان بوشهر از جمله عسلویه و کنگان خبر داد و گفت: عملیات سم‌پاشی آغاز شده است. او همچنین با تاکید بر مقابله با تکثیر این پشه در جلوگیری از شیوع بیماری‌های تب‌دار تاکید کرد.

«قاسم برجویی‌فرد»، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه پشه آئدس ناقل بیماری تب‌دار است، گفت: این پشه در کشور‌های همجوار جمهوری اسلامی ایران از جمله پاکستان، امارات متحده عربی، قطر و عمان وجود دارد و در کشور پاکستان علاوه بر بیماری‌های تب‌دار دیگر بیماری‌ها از جمله بیماری‌های عفونی دنگ و زیکا وجود دارد.

این مقام دانشگاهی استان بوشهر گفت: اگر پشه آئدس از پاکستان وارد مرز‌های کشور شود می‌تواند بیماری تب دنگی را انتقال دهد. او افزود: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از تب دنگی در استان بوشهر مشاهده نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نقش دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در مقابله با پشه آئدس در شهر‌ها و روستا‌های مناطق یاد شده را مهم دانست و تاکید کرد: در این راستا دفع صحیح زباله و ایجاد محیطی پاکیزه از مسئولیت‌های مهم و اجتماعی دهیاری‌ها و شهرداری‌ها است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://www.lengehnews.ir/?p=14067

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.