تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
21

صیدهای ممنوعه معیشت صیادان را به خطر انداخته است

  • کد خبر : 9806
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
صیدهای ممنوعه معیشت صیادان را به خطر انداخته است
امام جمعه شهرستان بندرلنگه گفت: دستگاه‌ها از ظرفیت نیروهای مسلح عزیز استفاده کنند و طرح‌های جدید مثل همیار پلیس برای محافظت از دریا استفاده کنند.

به گزارش لنگه نیوز، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا امام جمعه شهرستان بندرلنگه در خطبه این هفته نماز جمعه گفت: مسئله صیدهای ممنوعه از جمله تورهای محاصره‌ای صیدگاه‌ها را با چالش جدی مواجه کرده و صیادان زحمتکش حقیقی را با مشکل جدی مواجه ساخته است چرا مسؤولان فکری به حال این مسئله نمی‌کنند؟

وی ادامه داد: دستگاه‌ها از ظرفیت نیروهای مسلح عزیز استفاده کنند و طرح‌های جدید مثل همیار پلیس برای محافظت از دریا استفاده کنند. هزاران خانواده صیاد در سایه بی‌توجهی برخی مسؤولان مرتبط با این موضوع با مشکل جدی معیشت دست به گریبانند و از دولت و مجلس و مسئولان انتظار می‌رود اقدام انقلابی کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندرلنگه خاطرنشان کرد: گرانی بیش از حد کالاها و مایحتاج مردم در شهرستان از حد معمول گذشته است علاوه بر لزوم برخی زیر ساخت‌ها مثل راه اندازی میدان تره بار، بازار ماهی و نظارت دقیق بر بازار راه اندازی بازار فصلی مثل جمعه بازار و ایجاد فضا برای  عرضه تولیدات خانگی و عرضه مستقیم میوه و سبزی از ضروریات است بارها این مطلب را گفته‌ام، اما اقدامی ندیدم.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه با اشاره به قانون کسب و کار، عنوان داشت: قانون  بهبود مستمر محیط کسب و کار مصوب سال۱۳۹۴ می‌گوید به منظور فراهم آوردن دسترسی تولید کنندگان کوچک و متوسط ایرانی و نیز  فروشندگان کم سرمایه به بازار مصرف برای عرضه کالاهای تولید داخل شهرداری‌ها موظفند با استفاده از زمین‌های متعلق به خود یا راه و شهرسازی مکان‌های مناسبی را در شهرها آماده نموده و در اختیار افراد فوق الذکر قرار دهند.

وی در پایان تصریح کرد: بر اساس این قانون از شهرداران محترم شهرستان انتظار دارم در سریعترین زمان ممکن نسبت به راه اندازی بازار هفتگی برای کمک به معیشت مردم و همچنین کمک به فروشنگان عزیز و تولید گران اقدام کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=9806

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.