تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
17

تکرار هشدار قرمز جوی در هرمزگان/احتمال تشدید سامانه مونسون در غرب استان

  • کد خبر : 9664
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲
تکرار هشدار قرمز جوی در هرمزگان/احتمال تشدید سامانه مونسون در غرب استان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: تداوم، گسترش و تشدید سامانه مونسون در شمال و غرب هرمزگان سبب صدور هشدار قرمز وضعیت جوی در استان شده است.

به گزارش لنگه نیوز، مهرداد حسن‌زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان امروز ۹ مردادماه، وضعیت جوی هرمزگان را تحت تاثیر پدیده مونسون، ناپایدار اعلام کرد و گفت: برخلاف انتظار بعد از کاهش نسبی فعالیت روزهای قبل سامانه مونسونی امروز وضعیت جوی استان به حالت خطر و قرمز رسیده است.

حسن زاده مخاطرات استان را با توجه به بارندگی‌های شدید و سیلاب در استان‌های کرمان و فارس و بوشهر دوچندان دانست و افزود: هرچند امروز و فردا دو نقطه شمال و غرب هرمزگان بیشترین تاثیر از سامانه را خواهند داشت اما تمام شهرها و روستاهای ما حتی با وجود هوای آفتابی، با خطر ورود سیلاب و روان آبها از مسیل روستاها و شهرهای همجوار مواجه هستند و لازم است هم استانی‌های عزیز در تمام نقاط همچنان نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه از ابتدای مونسون خسارت جانی مرتبط با سیل نداشته‌ایم تاکیدکرد: بارش‌ها در استان بصورت رگبارشدید، تندباد همراه با گرد و خاک همچنین صاعقه و تگرگ خواهدبود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری پیش بینی وضعیت زرد دریایی در جزایر را با مواج شدن دریا به دلیل وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی اعلام و  توصیه کرد:   لازم است همچنان مردم در جزایر هرمز، قشم، لارک، هنگام و کیش از انجام فعالیت‌های تفریحی و شنا پرهیز و برای تردد شناورها به ویژه در بنادر غربی استان تمهیدات ایمنی را رعایت کنند.

مردم در مناطق شهری و روستایی همچنان باید از قرارگرفتن در مسیر رودخانه‌های فصلی، مراتع، ارتفاعات خودداری کنند و هنگام مشاهده نور صاعقه از قرارگرفتن در محوطه باز، کنار درختان، پنجره، وسایل برقی و گازی پرهیز نموده و مراقب خود و خانواده بویژه کودکان و سالمندان باشیم و خطر سیلاب و تندبادهای ناگهانی را جدی بگیریم.

به گفته حسن زاده، کشاورزان و دامداران برای نگهداری از مزارع، محصولات، احشام و دام خود تمهیداتی بیندیشند و رانندگان در سطح شهر یا مسیرهای برون شهری از سلامت خودرو خود اطمینان حاصل نموده و به محض شروع رگبار، صاعقه و تندباد در جای امن به دور از درختان و تیرهای برق توقف کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=9664

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.