تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 9 ذو القعدة 1445 Thursday, 16 May , 2024
19
مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان اعلام کرد؛

جهش ۲.۵ برابری تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی در دو ماهه سال ۱۴۰۱

  • کد خبر : 9273
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۷
جهش ۲.۵ برابری تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی در دو ماهه سال ۱۴۰۱
مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: در دو ماه سال ۱۴۰۱ با تخلیه و بارگیری ۱۷ هزار و ۷۵۴ TEU کانتینر یخچالی با تناژ ۲۲۴ هزار تن، بنادر غرب هرمزگان توانست رشد ۱۶۳ درصدی را به ثبت برساند.

به گزارش لنگه نیوز، مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در دو ماه سال ۱۴۰۱ با تخلیه و بارگیری ۱۷ هزار و ۷۵۴ TEU کانتینر یخچالی با تناژ ۲۲۴ هزار تن، بنادر غرب هرمزگان توانست رشد ۱۶۳ درصدی را به ثبت برساند و عملکرد قابل توجهی را در این حوزه تجربه و به جایگاه نخست در بین بنادر کشور در این زمینه دست یابد.

عسکری نسب با اشاره به اینکه توانستیم با وجود تحریم‌ها نقش پررنگی را در جهت افزایش عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری و صادرات کالاهای یخچالی ایفا کنیم افزود: حجم صادرات کانتینر یخچالی از طریق بنادر غرب هرمزگان طی سال جاری ۸ هزار و ۸۷۷ TEU می‌باشد که نسبت به میزان صادرات کانتینر یخچالی ۲ ماه سال ۱۴۰۰ رشد ۸۱ درصدی را دربر داشته است.

گفتنی است، اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه به عنوان هسته مرکزی بنادر غرب هرمزگان و پایتخت ترانزیت کشور با پوشش بر ۱۰ بندر تجاری و مسافری و نظارت بر ۴۶ سازه دریایی از انتهای محدوده شهرستان بندرخمیر تا ابتدای حوزه استحفاظی استان بوشهر و پشتیبانی نیمی از جزایر کشور، همچنین در برگیری ۶۰۰ کیلومتر مرز دریایی از نقاط مهم مدیریت بر سواحل کشور است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=9273

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.