تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 9 ذو القعدة 1445 Thursday, 16 May , 2024
11
مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان اعلام کرد:

رونق ۳۶ درصدی صادرات نفتی و غیر نفتی و رشد ۷ درصدی حمل و نقل ساحلی کالاهای نفتی و غیرنفتی طی نخستین ماه بهار سال ۱۴۰۱

  • کد خبر : 9033
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۶
رونق ۳۶ درصدی صادرات نفتی و غیر نفتی و رشد ۷ درصدی حمل و نقل ساحلی کالاهای نفتی و غیرنفتی طی نخستین ماه بهار سال ۱۴۰۱
مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: میزان صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان طی یک ماهه سال جاری، ۵۰۳ هزار و ۵۲۲ تن می‌باشد که این میزان از صادرات نمایانگر رشد ۳۶ درصدی است.

به گزارش لنگه نیوز، قاسم عسکری نسب ضمن اعلام این خبر گفت: از مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی انجام شده که شامل میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی بوده، ۱۶۰ هزار و ۵۶۷ تن با رشد ۱۶ درصدی مربوط به صادرات غیر نفتی و ۳۴۲ هزار و ۹۵۵ تن به صادرات نفتی اختصاص دارد که این میزان از صادرات نفتی نمایانگر رشد ۴۹ درصدی در یک ماهه سال ۱۴۰۱ می‌باشد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: از مجموع عملیات انجام شده، ۲۴۸ هزار و ۵۸۷ تن فرآورده‌های نفتی و غیرنفتی با رشد ۷ درصدی به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب هرمزگان جابجا شد که از این میزان بنادر غرب هرمزگان با کابوتاژ ۱۴۶هزار و ۳۷۸ تن فرآورده‌های نفتی و کابوتاژ ۱۰۲ هزار و ۲۰۹ تن فرآورده‌های غیرنفتی با رشد ۷۲ درصدی روز‌های پر رونقی را در این بخش از عملیات تجربه نماید.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان افزود: بندر چارک، سیری، لاوان، بندرلنگه و منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان با صادرات بیش از ۱۵ هزار و ۲۴۱ تن، ۱۷۶ هزار و ۵۷۱ تن با رشد ۱۰۰ درصدی، ۱۶۶ هزار و ۳۳۵ تن، ۱۱۹ هزار و ۸۳۵ تن با رشد ۷۰ درصدی و ۲۵ هزار ۵۴۰ تن با رشد ۱۰۰ درصدی کالاهای نفتی و غیر نفتی رشد قابل توجهی را در مدت یک ماهه سال ۱۴۰۱ تجربه نموده اند.

گفتنی است، بنادر غرب هرمزگان زیر ساخت‌های لازم و مناسب برای صادرات انواع کالاها از جمله مصالح ساختمانی، کانتینرهای یخچالی و کالاهای معدنی را ایجاد نموده و هرگونه خدمات‌رسانی در زمینه صادرات کالا به تجار و سرمایه گذاران فراهم شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=9033

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.