تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 27 شوال 1445 Sunday, 5 May , 2024
9

تعطیلی سه روزه بنادر مسافری و گردشگری غرب استان از روز شنبه ۶ فروردین ماه تا روز دوشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 8456
  • ۰۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۱
تعطیلی سه روزه بنادر مسافری و گردشگری غرب استان از روز شنبه ۶ فروردین ماه تا روز دوشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۱
معاون بندری و دریایی بنادر غرب هرمزگان گفت: با ایجاد منطقه کم فشار حوالی بندر لنگه و جذب انرژی در سطوح فوقانی جو، احتمال بروز طوفان شدید در سواحل و بنادر غرب استان وجود دارد و به همین دلیل سه روز بنادر مسافری و گردشگری غرب استان تعطیل می باشد.

به گزارش لنگه نیوز، خداداد پلاشی ضمن اعلام این خبر گفت: وزش تند باد سه روزه شمال غربی از روز شنبه ۶ فروردین تا روز دوشنبه ۸ فروردین در سواحل و بنادر غرب استان کاملا فعال و دریا مواج خواهد بود که این تند باد هر ساله در ایام طرح نوروز همراه با رگبار بوده و به شدت قدرتمند ظاهر خواهد شد اما طی بررسی الگوهای هواشناسی این تند باد با سرعتی حدود ۵۰ کیلومتر بر ساعت سواحل و بنادر غرب استان از خلیج تبن، مقام، آفتاب، چارک، حسینه، بندر لنگه و جزایر غرب استان را در خواهد نوردید.

پلاشی افزود: با توجه به مداومت وزش تند باد و وسیع بودن منطقه تحت فشار، احتمال وجود امواجی با ارتفاع ۳ متر در اطراف جزایر همراه با گرد و غبار و دید محدود خواهد بود که همین امر باعث مسدود شدن کلیه بنادر مسافری، گردشگری ، صیادی و تجاری خواهد شد.

وی تصریح کرد: از کلیه هموطنانی که قصد سفر دریایی را دارند تقاضامندیم نسبت به برنامه ریزی سفر خود در روزهای مذکور تجدید نظر فرمایند و از بیتوته کردن در جزایر خالی از سکنه از جمله شیدور، هندروابی، فارور پرهیز نموده و نکات ایمنی سفر های دریایی را مد نظر داشته باشند.

این مقام مسئول ادامه داد: دریاروی شناورهای مسافری، تفریحی، ساحلی، صیادی و تجاری سبک و سنتی در ایام فعالیت تند باد ممنوع می باشد.

پلاشی اضافه کرد: ساکنین و بومیان جزایر غرب استان نسبت به تامین ارزاق عمومی و مواد غذایی مورد نیاز اقدام و همچنین نسبت به خروج بیماران از جزایر نیز برنامه ریزی نمایند.

گفتنی است، کلیه اطلاعات در خصوص باز بودن مسیرها و فعالیت بنادر از برج کنترل بنادر استعلام و در صورت بروز هر گونه سوانح دریایی و یا درخواست کمک با سامانه ۲۴ ساعته ۱۵۵۰ تماس و یا از طریق کانال اضطرار دریایی ۱۶vhf ارتباط رادیویی حاصل نمایند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=8456

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.