تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
29
در خطبه های نماز جمعه:

انتقاد آیت الله رکنی از برگزاری کنسرت در شب عزای عمومی در بندرعباس

  • کد خبر : 786
  • ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵
انتقاد آیت الله رکنی از برگزاری کنسرت در شب عزای عمومی در بندرعباس

آیت الله رکنی اظهار داشت: نمیدانم این شهر درندشت سرانجامش به کجا می رسد، یک روز گزارش میشود که دویست نفر بر اثر زهر مار کردن مشروبات الکی تقلبی ازلحاظ کلیوی دچار مشکل می شوند و یک روز هم چنین وضعیتی.

به گزارش لنگه نیوز، آیت الله سید محمد جواد رکنی امام جمعه شهرستان بندرلنگه در خطبه های این هفته نمازجمعه گفت: تضعیف جایگاه ولایت فقیه تضعیف ولایت معصومین علیهم السلام است و اطاعت از ولی فقیه درهمه امور و تقویت آن وظیفه همگانی و اطاعت از خدا و رسول خدا (ص) است.

وی افزود: صداقت کمال شرافت انسان است، انسانی که در زندگی صداقت نداشته باشد دو رو و دو رنگ است و این آدم کرامت در زندگی اش نیست.

آیت الله رکنی خاطرنشان کرد: صداقت والاترین ارزش های انسانی است چرا که ارزش آدمی به میزان صداقت اوست و انسان با صداقت آراسته می شود.

امام جمعه بندرلنگه رحلت جانسوز عالم ربانی و فقیه عالیقدر مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی را محضر امام زمان(عج) مقام معظم رهبری و ملت ایران تسلیت گفت و افزود: آیت الله شاهرودی فقیه عالیقدری بود که با همه سختی ها چه در عراق و شهادت برادرانش در ایران در مسئولیت های مختلف که داشتند حتی یک لحظه از کارهای علمی و فقهی غافل نماند، ایشان آینده بسیار درخشانی داشتند و قهرا اگر می ماند یکی از مراجع عام در آینده می شدند.

آیت الله رکنی در ادامه افزود: حادثه تلخ دانشکده علوم و تحقیقات که بر اثر واژگونی اتوبوس عده ای از دانشجویان عزیز کشته و زخمی شدند به خانواده محترم مرحومین تسلیت عرض می نمائیم و برای زخمی ها شفای آجل را از درگاه خداوند متعال مسئلت داریم.

وی تاکید کرد: در حالی که روز چهارشنبه بر اثر دو اتفاق ناگوار، کشور در عزای عمومی بود ولی متاسفانه طبق گزارشات همان شب در بندرعباس در سالن ارشاد کنسرت برگزار می شود و دختر و پسر شرکت می کنند و حرکات موزون(رقص)  انجام میدهند و این برنامه تا پاسی از شب با کف و سوت در سالنی که به نام شهید بزرگوار شهید آوینی است ادامه پیدا می کند.

آیت الله رکنی اظهار داشت: نمیدانم این شهر درندشت سرانجامش به کجا می رسد، یک روز گزارش میشود که دویست نفر بر اثر زهر مار کردن مشروبات الکی تقلبی ازلحاظ کلیوی دچار مشکل می شوند و یک روز هم چنین وضعیتی.

امام جمعه بندرلنگه افزود: نمیدانیم وضعیت فرهنگی این شهر به کجا می رسد، چرا غافل بودند مسئولان فرهنگی شهر، البته این است نتیجه تمرکز اقتصادی در یک جا که بنده حقیر ۲۰ سال قبل داد زدم، همه اینها را یک جا جمع نکنیدهم از نظر پدافند غیر عامل خلاف است و هم از جهات دیگر.

وی ابراز داشت: اگر منابع اقتصادی در دیگر شهرستان های استان مانند میناب،بندرلنگه ،رودان و…. تقسیم می شد ما امروزه شاهد حاشیه نشینی در بندرعباس نمی شدیم که باعث نابسامانی وضعیت فرهنگی شده است و دیگر هیچ گاه و توسط هیچ کس قابل کنترل نیست.چرا حزب الله بندرعباس ساکت شده و اجازه دادند که اینها به راحتی در شبی که به عنوان عزای عمومی اعلام شده چنین کاری را انجام دهند.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه در ادامه با اشاره به نهم دی ماه گفت: نهم دی ماه ۸۸ به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است و این روز بود که مردم انقلابی و ولایتمدار ایران اسلامی با تمام توان به صحنه امدند و با حضور خود مشت محکمی بر دهان یاوه گویان زدند،و نهم دی امسال نیز با حضور پر شور خود بار دیگر با آرمان های انقلاب و رهبری تجدید بیعت خواهیم کرد.

وی افزود: امروزه تضعیف جایگاه ولایت فقیه که نگهدارنده نظام و انقلاب است در واقع تضعیف ولایت معصومین (ع) است،و اطاعت از ولی امر در همه ی امور و تقویت آن وظیفه همگانی و در واقع اطاعت از فرمان خدا و رسول و ائمه اطهار(ع) است.

آیت الله رکنی به دیدار کشور ها به سبک ترامپ اشاره کرد و گفت: اینکه ترامپ بدون اجازه به عراق می رود و در پایگاه نظامی آمریکا فرود می آید و بعد با کمال پرویی از رئیس جمهور و نخست وزیر دعوت میکند که به پایگاه امریکا بروند و با او دیدار کنند در واقع بی احترامی به استقلال آن کشور و دخالت در امور داخلی ان کشور است.

وی افزود: البته نتیجه رابطه با امریکا اینچنین است، آیا دخالت در امور داخلی یک کشور بدتر از این می شود که بدون اجازه و بدون ویزا وارد یک کشور شد.امروز در حالی سال ۲۰۱۸ میلادی به پایان می رسد و وارد سال ۲۰۱۹ میلادی می شویم که محققان اعتراف کرده اند سال ۲۰۱۸ سال شکست برای عربستان و حامیانش و سال پیروزی ایران اسلامی بود.

انتهای پیام / ش.ز

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=786

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.