تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 29 شوال 1445 Tuesday, 7 May , 2024
13
مدیرکل گمرکات غرب هرمزگان:

رشد ۱۴۵ درصدی صادرات از گمرکات بندرلنگه/ خدمات شبانه روزی در گمرکات غرب هرمزگان کماکان ادامه دارد

  • کد خبر : 7827
  • ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
رشد ۱۴۵ درصدی صادرات از گمرکات بندرلنگه/ خدمات شبانه روزی در گمرکات غرب هرمزگان کماکان ادامه دارد
مدیرکل گمرک بندرلنگه گفت: در مدت ۹ ماهه سال جاری بالغ بر دو میلیون و چهل و نه هزار تن کالا به ارزش بالغ بر دو میلیاردو هفتصد و پنجاه و پنج میلیون دلار به کشورهای هدف از جمله امارات و قطر و حاشیه خلیج همیشه فارس صادر گردیده است.

به گزارش  لنگه نیوز، ناصر نوروزی مدیرکل گمرک بندرلنگه در جریان بازدید دکتر خاندوزی وزیر اقتصاد ‌و دارایی و همراهی ایشان از بدو ورود به شهرستان و بازدید از اداره کل گمرک و اسکله تجاری بندر لنگه ، و دیدارچهره به چهره وزیر با ذینفعان گمرک بندر لنگه ،خلاصه ای از خدمات شبانه روزی به تجار و بازرگانان در حوزه صادرات و ترانزیت و واردات و …خبر داد.

نوروزی با اشاره به تلاش‌های صادقانه کارکنان این گمرک با وجود کمبود پرسنل، و حضور دو سوم نیروها در مرکز بندرلنگه گفت: خدمات جهادی کارکنان گمرک بندرلنگه که به عنوان سربازان و مرزبانان اقتصادی قلم به دوش همیشه بیدار، که تا نیمه‌های شب و گاهاً تا ۴ بامداد در راستای رشد و رونق اقتصادی کشور در این برهه از زمان ادامه داشته و خواهد داشت.

وی با اشاره به حجم صادرات از این گمرک و گمرکات تابعه عنوان نمود: در مدت ۹ ماهه سال جاری بالغ بر دو میلیون و چهل و نه هزار تن کالا به ارزش بالغ بر دو میلیاردو هفتصد و پنجاه و پنج میلیون دلار به کشورهای هدف از جمله امارات و قطر و حاشیه خلیج همیشه فارس صادر گردیده است.

نوروزی عمده‌ترین کالاها را میوه و تره بار، خشکبار، ظروف و مصنوعات پلاستیکی و فلزی و نمک صنعتی و مصالح ساختمانی و قیر و محصولات نفتی و پتروشیمی و انواع مصالح ساختمانی عنوان کرد. این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه از لحاظ دلاری ۱۴۵ درصد افزایش رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات شهرستان بندرلنگه ضمن تقدیر از تلاش های همکاران خود به علت حضور با تعداد کم اما تمام وقت و انجام وظیفه به منظور جلوگیری از ایجاد تعلل و ایستایی در امر خدمت رسانی به مردم و کشور در برهه حساس کنونی، جنگ اقتصادی تحمیلی و با وجود بیماری کرونا، سازمان گمرک را به عنوان پیشگام در خدمات با همکاری دیگر سازمان‌های مرتبط با امر تجارت معرفی کرد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود اضافه نمودند: در رویه واردات بر اساس آمار این اداره کل در ۹ ماهه اخیر از سال خدمات گمرکی واردات بالغ بر ۶۶ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر ۱۵۷ میلیون دلار توسط مجموعه کارکنان این گمرک انجام پذیرفته است که در مقایسه با سال گذشته می توان به رشد ۸۵ درصدی از لحاظ دلاری این رویه گمرکی اشاره کرد.
نوروزی همچنین با اشاره به صحبت های وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص دخیل بودن بالغ بر ٢۵ سازمان در امر تجارت و ترخیص کالا گفت: گاها مشکلات و ناهماهنگی هایی در بین برخی از این سازمانهای مرتبط پیش می آید و همین موضوع مدت زمان ترخیص کالا را بالا میبرد.

وی ادامه داد: پیشتر رایزنی‌هایی جهت حضور زمانی بیشتر اداره قرنطینه نباتی در این گمرک با توجه به نیاز تجار محترم انجام شد. در سابق اداره قرنطینه تا حدود ساعت دو بعدظهر در گمرک حضور داشت که بر اساس اعلام نیاز در حال حاضر تا ساعت ۶ عصر حضور دارند. ولیکن خدمات گمرک بندر لنگه و توابع آن بصورت شبانه روزی تداوم دارد.و حتی در روزهای تعطیل بنا به درخواست خدمت گیرندگان بصورت فوق العاده نسبت به حضور کارمندان خدوم در محل خدمت، دستورات لازم صادر می گردد.

مدیرکل گمرکات غرب هرمزگان در پایان از بندرلنگه به عنوان قطب ترانزیت جنوب علی الخصوص ترانزیت خودروهای خارجی، یاد کرد و افزود در ۹ ماهه سال اخیر خدمات ترانزیت کالا بالغ بر ۱۴۹ هزار تن از گمرک بندرلنگه به کشورهای هدف انجام شده است که بعلت همین خدمات مناسب و حضور شبانه روزی کارکنان، نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ حدود ۵۰ درصد افزایش نشان می دهد. گمرکات غرب هرمزگان شامل؛گمرک بندر لنگه، گمرک کنگ،گمرک چارک،گمرک آفتاب،گمرک شیو،گمرک منطقه ویژه انرژی بر پارسیان،گمرک سیری،گمرک لاوان و همچنین گمرک مسافری (به عنوان تنها مرز دریایی مجاز خروج مسافر مستقر در اسکله مذکور می باشد.). نوروزی درآمد اداره کل گمرک بندر لنگه را در این مدت ۱۴۷ میلیارد تومان ذکر نمود که نسبت به مدت مشابه ۵۷ درصد رشد نشان می دهد.

گفتنیست در جریان این با‌زدید، امام جمعه شهرستان حجت الاسلام دکتر اسماعیل نیا در حضور وزیر اقتصاد، از خدمات مجموعه گمرک بندر لنگه تقدیر و تشکر نمودند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=7827

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.