تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
28
استاندار هرمزگان:

بندرلنگه رتبه اول ترانزیت کشور با ۸۰ هزار دستگاه در ۸ ماه گذشته است

  • کد خبر : 781
  • ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷
بندرلنگه رتبه اول ترانزیت کشور با ۸۰ هزار دستگاه در ۸ ماه گذشته است

استاندار هرمزگان پررونق ترین واحدهای صنعتی در استان را بعد از بندرعباس، واحد بندرلنگه دانست و اعلام کرد: آمادگی داریم از بخش خصوصی هرگونه حمایتی را داشته باشیم.

به گزارش لنگه نیوز، فریدون همتی استاندار هرمزگان راه کریدور جنوب از خرمشهر تا آخرین نقطه کشور در حوزه سیستان و بلوچستان را یک زیرساخت بسیار بزرگ و بااهمیت دانست و اظهار داشت: سرمایه بزرگی در این مسیر هزینه شده و در حال تکمیل است که این زیرساخت دنیای دیگری به روی سواحل جنوب و شهرهای ساحلی استان ما از جمله بندرلنگه باز خواهد کرد.

وی افزود: مسیر پارسیان تا بندرعباس نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر ۴ خطه بهره برداری شده که ۱۲۰ کیلومتر در دست اقدام و ۶۵ کیلومتر دیگر در مرحله مناقصه است که ظرف یکی دو ما آینده به مناقصه خواهد رفت، کار خیلی بزرگی در کشور در حال اتفاق است و این منطقه هم از آن بهره مند می شود.

استاندار هرمزگان ضمن تاکید بر مسئله پرورش ماهی و میگو گفت: بزرگترین مزرعه پرورش ماهی بر پایه دانش در حوزه چارک واقع شده و زنجیره تکمیل این مجموعه و قطع وابستگی از وارد کردن ماهی از خارج از کشور در حال انجام است.

وی تصریح کرد: این مسئله اشتغال بسیار خوبی ایجاد کرده و عموما مردم این منطقه تبدیل به گروههای ماهر شده اند و انتقال دانش به خوبی صورت گرفته و این راه ادامه پیدا خواهد کرد.بزرگترین سایت پرورش میگو در همین شهرستان است که انشالله به قطب پرورش میگو و ماهی در کشور و استان های ساحلی تبدیل خواهد شد.

دکتر همتی در ادامه با اشاره به جاده خور جناح گفت: جاده دسترسی شهرستان بستک، جناح به چارک به منظور تسهیل در تردد و دسترسی به ساحل و گردشگری حتی از سوی مردم در استان فارس تا این شهرستان که نزدیکترین حوزه را در بر دارد از خواسته های به حق مردم است.

استاندار هرمزگان همچنین پررونق ترین واحدهای صنعتی در استان را بعد از بندرعباس، واحد بندرلنگه دانست و اعلام کرد: آمادگی داریم از بخش خصوصی هرگونه حمایتی را داشته باشیم.

وی در پایان سخنانش بندرلنگه را از قدیمی ترین بنادر کشور برشمرد و اظهار داشت: در ۸ ماه گذشته ۶ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی از بندرلنگه به بنادر دیگر جابجا شده است.بندرلنگه رتبه پنجم در بنادر را دارد و مقام اول ترانزیت کشور با ۸۰ هزار دستگاه در همین ۸ ماه گذشته را کسب کرده است.همچنین مقام دوم در صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای حاشیه خلیج فارس چون نزدیکترین نقطه به آنهاست.

گفتنی است سخنرانی استاندار هرمزگان صبح امروز در دیدار دکتر لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی با علما، بزرگان و معتمدین شهرستان بندرلنگه در حوزه علمیه آل البیت (ع) صورت گرفت.

انتهای پیام / ش.ز

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=781

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.