تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
46
ناصر شریفی خطاب به علی لاریجانی:

صیاد با استرس فراوان دل به دریا میزند تا لقمه ای حلال برای خانواده اش کسب کند

  • کد خبر : 779
  • ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸
صیاد با استرس فراوان دل به دریا میزند تا لقمه ای حلال برای خانواده اش کسب کند

ناصر شریفی گفت: بندرلنگه از قدیم الایام مهد تجارت و بازرگانی، فعال و پررونق در عرصه اقتصادی بود اما امروز تجار و بازرگانان لنگه و کنگ باید برای ترخیص کالاهای خود به بنادر دیگر مراجعه کنند.

به گزارش لنگه نیوز، ناصر شریفی نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ، بندرلنگه را یکی از بنادر مهم جنوب کشور خواند و گفت: یکی از مولفه های برجسته در این خطه کهن و تاریخی، وحدت و همبستگی بین اهل سنت و تشیع است که مرهون الطاف الهی، بصیرت مردم و نقش بسزای امامان جمعه در این خطه است.

وی افزود: بندرلنگه نگین خلیج فارس است و از قدیم الایام مهد تجارت و بازرگانی، فعال و پررونق در عرصه اقتصادی بود اما امروز تجار و بازرگانان لنگه و کنگ باید برای ترخیص کالاهای خود به بنادر دیگر مراجعه کنند.

ناصر شریفی خطاب به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی گفت: دو خواسته به حق مردم این خطه یکی بحث صیادی و دیگری بحث گمرک و اداره بندر است که اگر دستور بفرمایید رییس گمرک ایران در یک سفر اختصاصی به شهرستان بندرلنگه، بیایند و ببینند چه اتفاقی افتاده که اینگونه رویه ما نامتوازن است.

وی تصریح کرد: کمترین فاصله از شهرستان بندرلنگه تا کشورهای حوزه خلیج فارس حدود ۸۰ مایل دریایی است که استان های همجوار با ۵۷۰ مایل دریایی از بنادر مختلف، مشوق هایی دارند و به امر بازرگانی خود مشغولند اما این منطقه دچار رکود شده است که بارها هم گفته شده و نتیجه ای نگرفته ایم.

نماینده مردم غرب هرمزگان با اشاره به بحث منطقه ویژه اقتصادی و صنعتی بندرلنگه و همچنین صیادی در این منطقه گفت: صیاد با استرس فراوان دل به دریا میزند تا لقمه حلال برای خانواده اش کسب کند که بارها شاهد بودیم در دریا با مشکلاتی مواجهند، درخواست داریم که شغل صیادی را جز مشاغل سخت و زیان آور به حساب بیاورند.

ناصر شریفی در ادامه سخنانش، خواستار افزایش قدرت موتورهای صیادی شد و اظهار داشت: قبلا صید در ۵ تا ۱۰ مایلی نوار ساحلی صورت میگرفته اما امروزه صیادان مجبورند تا ۶۰ – ۷۰ مایلی بروند که با موتور ۵۰ اسب بخار شاید برای رفتن مشکلی نداشته باشند اما برای برگشتن مشکلات جدی دارند.این موضوع مصوبه شورای عالی امنیت ملی است که ابلاغ هم شده اما در دریابانی و دستگاه های متولی امر، این موضوع اعمال نمی شود.

گفتنی است سخنرانی نماینده مردم غرب هرمزگان صبح امروز در دیدار دکتر لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی با علما، بزرگان و معتمدین شهرستان بندرلنگه در حوزه علمیه آل البیت (ع) صورت گرفت.

انتهای پیام / ش.ز

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=779

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.