تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
22
امام جمعه شهرستان بندرلنگه:

مردم دغدغه معیشت را دارند/ ملوانان و صیادان واقعی جزء محروم ترین افراد هستند

  • کد خبر : 775
  • ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸
مردم دغدغه معیشت را دارند/ ملوانان و صیادان واقعی جزء محروم ترین افراد هستند

آیت الله رکنی خطاب به دکتر لاریجانی گفت: پیشنهاد داریم هیئتی به ریاست استاندار هرمزگان تشکیل بشود و صیاد واقعی از غیرواقعی تشخیص داده شود.

به گزارش لنگه نیوز، آیت الله سید محمد جواد رکنی امام جمعه شهرستان بندرلنگه صبح امروز در جلسه دیدار با دکتر لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به وی گفت: مردم انتظار دارند جایگاه مجلس مصون و محفوظ باشد، گاهی خبرهایی از برخی نمایندگان شنیده می شود که در شان ملت ایران نیست و امیدواریم با درایت حضرتعالی جلوی این حرکات گرفته شود.

وی افزود: مردم دغدغه معیشت را دارند که باید راهکاری پیدا کنیم تا مردم از این محنت و سختی ها نجات پیدا کنند.

آیت الله رکنی مردم شیعه و سنی بندرلنگه را مهربان و خونگرم برشمرد و ابراز داشت: عمده شغل مردم صیادی و تجارت و ملوانی است که راجع به صیادی اخیرا مشکلاتی ایجاد شده و انتظار میرود در مجلس با کمک نمایندگان استان حل بشود.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه افزود: شیلات سالهاست مجوز صید جدید نمی دهد در حالیکه قایق های غیرمجاز و بدون مجوز خیلی بیشتر از قایق های مجوز دار است.شیلات فکر می کند اگر مجوز ندهد مسئله حل می شود اما برعکس همه آنها برای صید می روند و غیرقانونی هستند.حتی گزارش رسیده چندین نفر در آب های امارات دستگیر شده اند که مسئولین ما حتی اسمی از آنها ندارند چون غیرقانونی رفته اند.

آیت الله رکنی خطاب به دکتر لاریجانی گفت: پیشنهاد داریم هیئتی به ریاست استاندار هرمزگان تشکیل بشود و صیاد واقعی از غیرواقعی تشخیص داده شود.صیادان واقعی که به صید می روند مجوز خود را بگیرند و بقیه افرادی که غیرمجاز برای صید میروند از داشتن مجوز بی نصیب بمانند و توقیف شوند.

وی تاکید کرد: ملوانان و صیادان واقعی جزء محروم ترین افراد هستند، ۹۰ درصد ابزار صید صیادی ما خارجی و وارداتی است، اینها هم مرزبان اند و هم شهروند که باید عنایت ویژه ای به آنها بشود.

آیت الله رکنی همچنین با اشاره به موضوع منطقه آزاد بندرلنگه گفت: کنار مرز هستیم و منطقه آزاد نمی شویم.این مسئله در دولت های مختلف هم مورد بررسی قرار گرفته اما هربار به مانع برخوردیم.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه در پایان اظهار داشت: فرودگاه بندرلنگه از قدیمی ترین فرودگاه های کشور است که حتی قبل از انقلاب دایر بوده و هر روز پرواز داشته است در حالیکه الان هفته ای دو پرواز در آن صورت می گیرد که آن هم نامنظم است.

قابل ذکر است سخنرانی آیت الله رکنی صبح امروز در دیدار دکتر لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی با علما، بزرگان و معتمدین شهرستان بندرلنگه در حوزه علمیه آل البیت (ع) صورت گرفت.

انتهای پیام / ش.ز

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=775

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.