تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
18
امام جمعه شهرستان بندرلنگه:

دشمنی استکبار جهانی همیشه با اسلام ادامه خواهد داشت

  • کد خبر : 7263
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴
دشمنی استکبار جهانی همیشه با اسلام ادامه خواهد داشت

حجت الاسلام والمسلمین دکتر اسماعیل نیا امام جمعه شهرستان بندرلنگه در نشست با اقشار بسیج که به مناسبت هفته بسیج برگزار گردید اظهار کرد: دشمنی استکبار جهانی همیشه با اسلام ادامه خواهد داشت تنها سناریو، شیوه و روش آن عوض می شود و در زمان جنگ سخت و یا جنگ نرم ابزار شایعه و شایعه پراکنی است که ترویج پیدا می کند لذا از هر طریق دشمن جنگ را ادامه خواهد داد.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه بسیج را مجموعه ای که  همیشه آماده دفاع از اسلام و انقلاب و ملت خویش در همه صحنه ها است خواند و افزود: بسیج باید به میزان تفسیر سناریو و استراتژی دشمن خود را با وضعیت موجود وفق دهد. و باید از تمام ظرفیت ها و هم افزایی با هدف رسیدن به موفقیت استفاده کرد.

▫️حجت الاسلام والمسلمین دکتر اسماعیل نیا با اشاره به اینکه در بین تحلیلگران اجتماعی و سیاسی دو نگرش وجود دارد تصریح کرد:نگرش اول این است که به قدرت های بزرگ جهان وصل شویم و اگر قدرت به دست چند کشور که ظالم هستند باشد ایا باید به آن وصل شد و ظرفیت های درونی را نادیده گرفتم؟ و نگرش دوم بر این است که هویت خود ،پیشینه خود ،سابقه درخشان و ظرفیت های خدادای را در نظر بگیریم برجسته کنیم و به خدا اتکا کنیم و استفاه از ظرفیت بیرونی تنها زمانی اتفاق بیوفتد که با اصول جمهوری اسلامی همخوانی داشته باشد.لذا براساس آن بسیج، نگرش دوم را در کشور نهادینه کرده ،نگرشی که برگرفته از امامین انقلاب است بنابراین بسیج احیاگر تفکر بازگشت به خویشتن است و احیاگر تفکر قطع امید و نظر به دست بیگانه است و مروج پیشرفت تمدنی از جنس پیشرفت درون زا است

وی با تاکید بر اینکه بسیج اقشار زمینه تخصصی در بسیج را پررنگ می کند بیان کرد:بسیج اقشار و اصناف از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا در صورت توسعه بسیج اقشار،تخصص در بسیج پررنگ می شود فکرهای ناب و خلاق و درون زا در جهت رفع مشکلات قشر مورد نظر به کار گرفته  میشود.  بسیج این تفکر را در بین ملت تزریق کرد که ما میتوانیم استقلال داشته باشیم،اقشار این تفکر را به وجود اورد که  هم افزایی انجام دهیم.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه یاد آور شد: در آستانه تمدن سازی اسلامی هستیم و بسیج آن را رقم خواهد زد و متولی اصلی این تمدن است زیرا ملت ما بسیجی هستند و بسیج مصداق عینی الگو پیشرفت دروزا است که از درون مردم بیرون می آید. و ما را به تمدن خواهی خواهد رساند.امروز در تمدن سازی هیچ چیزی به اندازه تربیت نیروی انسانی برای جامعه اهمیت ندارد.
اسماعیل نیا در پایان خاطر نشان کرد:شهرستان بندرلنگه هیچ کمبودی ندارد جز نیروی انسانی کار آمد بالفعل که سبب عقب ماندگی آن شده است ما میتوانیم به پشتوانه بسیج اقشار به این ظرفیت دست پیدا کنیم زیرا کادر سازی برای تمدن سازی نوین اسلامی از اهداف بسیج است و تنها مجموعه ای که میتوان از این  سرمایه برای تمدن سازی استفاده کرد.

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=7263

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.