تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024
15

برداشت ۳۰۰تن میگو از سایت پرورش میگو بندر حسینه

  • کد خبر : 7188
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳
برداشت ۳۰۰تن میگو از سایت پرورش میگو بندر حسینه
فرماندار شهرستان بندرلنگه از روند برداشت میگو در سایت پرورش میگو بندر حسینه بازدید کرد.

به گزارش لنگه نیوز؛ مهندس شیبانی فرماندار شهرستان بندرلنگه عصر امروز به همراه غفوری رئیس شیلات این شهرستان با حضور در سایت پرورش میگو تدارک جنوب کیش واقع در بندر حسینه از روند برداشت میگو بازدید کردند.

شیبانی فرماندار شهرستان بندرلنگه در حاشیه این بازدید، اظهار داشت: این سایت دارای ۸۴استخر می باشد که ۳۹ استخر (۴مزرعه) به مساحت ۱۳۳/۶ هکتار آبگیری و زیر کشت رفته است و به میزان ۲۳ میلیون قطعه لارو در تاریخ ۲۸ تیرماه ذخیره سازی شده که پیش بینی می شود ظرف دو هفته آینده حدود ۳۰۰ تن میگو از این مزارع برداشت شود و همچنین این سایت جمعیتی بالغ بر ۱۲۰ نفر ایجاد اشتغال کرده است.

وی افزود: ۶۰۰ هکتار از این سایت شامل ۶ مزرعه ۲۲ استخر ۳.۴ هکتار مفید در دست احداث است.

این سایت عظیم پرورش میگو از ویژگی‌های منحصربفردی برخوردار است که آن را در کشور متمایز ساخته و یک الگوی منحصربفرد از فعالیت بخش خصوصی در این حوزه را به جلوه نهاده است به گونه‌ای که برای احداث آن بیش از ۱۴ میلیون مترمکعب خاک‌برداری صورت گرفته و بیش از ۱۰ هزار مترمربع ساختمان‌های مدیریتی و کارگری در آن احداث شده است.

این پروژه و دیگر پروژه‌هایی از این دست افق روشنی از تولید دریامحور را نوید می‌دهند که توفیق آنها می‌تواند امید را در دل دیگر بخش‌های مرتبط با این حوزه تقویت کرده و اشتغال عظیمی را برای ساحل‌نشینان رقم زند. از سوی دیگر این پروژه‌ها با حجم وسیعی از تولید دانش و تجربه برای فعالان این بخش همراه هستند که می‌توان آن را به سواحل مکران نیز گسترش داد و کشور را به سوی تأمین سالانه ۱ میلیارد دلار درآمد ارزی از این محل رساند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=7188

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.