تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024
23
امام جمعه بندرلنگه:

گرانی ها واقعا مردم را به ستوه آورده است/مسئولین چاره ای به حال محور بندرلنگه به بندرعباس کنند،بعضی از قسمت های اجرایی شده اما استفاده نمی شود

  • کد خبر : 710
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴
گرانی ها واقعا مردم را به ستوه آورده است/مسئولین چاره ای به حال محور بندرلنگه به بندرعباس کنند،بعضی از قسمت های اجرایی شده اما استفاده نمی شود

حضرت ایت الله رکنی دام عزه گفتند:گرانی ها واقعا مردم را به ستوه اورده است،حالا که این دلار تا اندازه ای پایین آمده پس چرا قیمت اجناس پایین نمی آید،بلکه بعضا هم گرانتر هم شده،لبنیاتی که مورد نیاز مردم است ۱۰۰درصد الی۱۵۰ درصد افزایش قیمت داشته اند،از طرف دیگر مسولان اعلام می کنند ما ۸درصد الی۱۱ درصد قیمت ها را پایین اورده ایم ولی ما عملا تاثیری دربازار نمیبینیم.

به گزارش لنگه نیوز و به نقل از ستاد نماز جمعه حضرت آیت الله رکنی امام جمعه شهرستان بندرلنگه در خطبه های ظهر امروز ضمن گرامیداشت سالروز ولادت امام حسن عسکری (علیه السلام) گفتند:یکی از توصیه های امام عسکری (ع) خوب بودن در همسایگی است ،همسایه خوب بسیار با ارزش است،مهم نیست که شما همسایه خوبی باشید همین که تحمل همسایه بد را داشته باشید بسیارخوب است،نمونه همسایه خوب را باید در زندگی امام سجاد (ع) در برخورد با آن همسایه یهودیه خود مشاهد کرد.

ایشان نیز ۱۰ربیع الثانی سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه (س) را تسلیت گفتند و افزودند:امام صادق علیه السلام می فرمایند در وصف این بانوی گرامی که بزودی در شهر قم زنی از فرزندان من دفن میشود که نامش فاطمه است و هر کس او را زیارت کند بهشت بر او واجب میشود.

حضرت آیت الله رکنی دام عزه به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با خانواده های شهدا اشاره کردند و گفتند که معظم له فرموده اند:
۱)همه حواسشان را جمع کنند ممکن است دشمن برای سال۹۸نقشه کشید باشد و ملت ایران بیداری خود را حفظ کنند

۲)آمریکا دشمن خبیثی است که دستش با صهیونیست ها در یک کاسه است اماما باید بیدار باشیم.

۳)البته ما قوی هستیم و انها تا به حال نتوانسته اند کاری بکنند و از این به بعد هم غلطی نمی توانند بکنند.

۴)توصیه من به همه جوانان و مجموعه های گوناگون و جریان های سیاسی این است که مراقب باشند به دشمن بهانه ندهند و میدان را برای دشمن اماده نکنند.

۵)نقشه امریکا این است با کمک تحریم و کارهای ضد امنیتی در کشور ما اختلاف و جنگ داخلی ایجاد کند.

۶)آمریکایی ها اول امسال اعلام کردند که ایران تابستان داغی خواهد داشت و چهل سالگی را نمی بیند ،به کوری چشم انها تابستان امسال یکی از بهترین تابستان ها بود و ملت ایران در۲۲ بهمن امسال چهل سالگی انقلاب را با شکوه جشن خواهند گرفت.

حضرت آیت الله رکنی گفتند: توطه امریکا علیه ایران بی ثمر ماند،آمریکا با بردن قطعه نامه ای علیه برنامه موشکی ایران به شورای امنیت و تصویب نشدن ان بار دیگر شکست خورد.

معظم له افزودند: جالب است که امریکا که خود ناقض برجام بود و از معاهده ای که هم سازمان ملل و هم شورای امنیت تایید کرده بودند بیرون امده است حالا علیه ایران نقشه میکشد،اما کشور های دیگر زیر بار نرفتند و اعلام کردند که ایران قطعنامه را نقض نکرده و همچنان بر برجام پایبند است و این یک شکست دیگر برای آمریکا بود.

امام جمعه بندرلنگه فرمودند: در این روزها تهدید صهیونیست های جای خود دارد، تهدید کار همیشگی آنهاست اسرائیل بجایی رسیده است که اگر برگردد به عقب در دهه های ۶۰و۷۰میلادی ببیند ،مشاهد می کنید که دیگر ان اسرائیل نیست که به هر جا حمله میکرد بدون تصرف و بدون داشتن دستاورد اتش بس نمیداد، ما در همین دو هفته گذشته مشاهد کردیم که در جنگ با مبارزین غزه دو روز هم نتوانستند دوام بیاورند.

این استاد وارسته حوزه علمیه افزودند:جریان مذاکرات یمن در سوئد در واقع همان پیشنهاد همیشگی جمهوری اسلامی ایران بوده و هست که جنگ یمن راه حل نظامی ندارد و باید با مذاکرات یمنی ،یمنی حل شود.

حضرت ایت الله رکنی دام عزه گفتند:گرانی ها واقعا مردم را به ستوه اورده است،حالا که این دلار تا اندازه ای پایین آمده پس چرا قیمت اجناس پایین نمی آید،بلکه بعضا هم گرانتر هم شده،لبنیاتی که مورد نیاز مردم است ۱۰۰درصد الی۱۵۰ درصد افزایش قیمت داشته اند،از طرف دیگر مسولان اعلام می کنند ما ۸درصد الی۱۱ درصد قیمت ها را پایین اورده ایم ولی ما عملا تاثیری دربازار نمیبینیم

معظم له ادامه دادند:وقتی کارخانه داری که میگوید اگر جریمه شدم دست از گرانی بر نمیدارم ،این از کجا به او خط داده شده باید یک چراغ سبزی به اون نشان داده شده باشد که به این راحتی شاخ و شانه میکشد،متاسفانه نه تنها محتکران و گران فروشانی مثل خودرو سازان جریمه نشدن بلکه جایزه گرانی را هم گرفتند.

امام جمعه بندرلنگه بیان کردند: در چند روزه اخیر شاهد تبلیغات گسترده شب یلدا بودیم که هنوز نیامده است اینقدر تبلیغات میکنند که خود مصداق تبلیغات مصرف گرایی هستند اگر کسی شب یلدا آجیل نخورد دنیا به اخر می رسد؟

آیت الله رکنی روز حمل و نقل را گرامیداشتند وفرمودند: حمل و نقل در آبادی و عمرانی یک کشور نقش بسزایی دارد اما هم جاده خوب و هم وسیله خوب و ارزان نیاز دارد.

ایشان در پایان افزودند: بعضی از جاده ها بین بندعباس و بندرلنگه خیلی وقت است دو بانده شده اما به علت دوری از پاسگاه مسدود مانده است و آسفالت ان دارد از بین می رود ،از جمله محور سایه خوش به مهتابی که باید حل شود و مردم اینقدر اذیت نشوند.
مردم بندرلنگه مردمی نجیب و مهربان هستند و داد و فریاد نمیزنند اما ما برای خدمت به این مردم امده ایم و باید چاره ای بیندیشیم.

انتها.

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=710

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.