تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
21
روز گذشته و در دیدار با جهانگیری:

درد و دل های فعال اقتصادی بندرلنگه در دیدار معاون رئیس جمهور مورد توجه قرار گرفت

  • کد خبر : 699
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳
درد و دل های فعال اقتصادی بندرلنگه در دیدار معاون رئیس جمهور مورد توجه قرار گرفت
به گزارش لنگه نیوز ، تشریح مشکلات فعالان اقتصادی از زبان ابراهیم علیزاده دهیار سابق بندرحسینه و از فعالان و نخبگان اقتصادی غرب هرمزگان مورد توجه معاون اول رئیس جمهور قرار گرفت.

به گزارش لنگه نیوز، روز گذشته و در خلال سفر معاون اول رئیس جمهور به بندرلنگه ابراهیم علیزاده دهیار سابق حسینه و از فعالان و نخبگان اقتصادی غرب هرمزگان از مشکلات فعالان اقتصادی استان هرمزگان در وضعیت کنونی اقتصاد کشور اظهاراتی را به زبان آورد که مورد توجه جهانگیری قرار گرفت.

علیزاده در این جلسه گفت :با توجه به این که اکثر مردم استان هرمزگان در روستاها زندگی می کنند و اقتصاد خانواده خود را با ارزاق از دریا و کشاورزی بنا می کنند نیازمند توجه ویژه به اشتغال زایی در روستاها می باشد.

وی افزود : بنده در بندرحسینه از توابع شهرستان بندرلنگه قریب به ۸ ماه است که در حوزه اقتصاد دریا محور و با رویکرد صید و صیادی ، کسب و کاری را با اشتغال زایی بالغ بر ۵۰۰ نفر شروع کرده ایم که در حدود ۴۰۰ نفر در حوزه صید و ۱۰۰ تن از بانوان این منطقه در حوزه عمل آوری و بسته بندی مشغول به کار شده اند. که به همت مردم حسینه و با کمک و همیاری مسؤلان موفق شده‌ایم از دورترین روستای ساحلی کشور به ویتنام و هنگ کنگ صادرات موفق و پایدار داشته باشیم.

این فعال اقتصادی ادامه داد : در حوزه صادرات محصولات شیلاتی که ارزآوری مطلوبی را نصیب کشور می‌کند با موانع و مشکلاتی مواجه هستیم که گره‌گشایی از آنها می‌تواند به حل مشکلات و رشد ظرفیت‌های صادراتی کمک فراوانی کند.

علیزاده افزود: از موانع کار آفرینان و بازرگانان در امر صادرات آبزیان همین سامانه نیما است که با نیاز جامعه صادرکننده سازگار نبوده و برخی از الزامات آن با توجه به شرایط جهانی سازگار نبوده و سبب بروز برخی فشارها بر تولیدکنندگان و صادرکنندگان شده است.

وی اضافه کرد : رشد بی حساب هزینه‌های صادرکنندگان بسیار سخت و شکننده شده است به طوری که حمل و نقل با کانتینر یخچالی ۴۰ فوت از هرمزگان تا یکی از بنادر ویتنام در سال گذشته ۹ میلیون تومان بود اما اکنون به ۹۰ میلیون تومان رسیده و ما را با چالش جدی مواجه کرده است.

انتها.

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=699

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 58در انتظار بررسی : 57انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.