تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024
23
معاون وزیر راه و شهرسازی:

کریدور ساحلی جنوب نقش کلیدی در ارتقای ایمنی حمل و نقل دارد

  • کد خبر : 640
  • ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
کریدور ساحلی جنوب نقش کلیدی در ارتقای ایمنی حمل و نقل دارد
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: با توجه به اینکه استان های جنوبی قطب اقتصادی کشور هستند، تکمیل کریدور بزرگ راهی نوار ساحلی جنوب کشور نقش مهمی در ارتقای امینی حمل و نقل باری کشور خواهد داشت.

به گزارش لنگه نیوز ، خیرالله خادمی شامگاه چهارشنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی قطعه دوم باند دوم بزرگراه بندرلنگه به پارسیان به خبرنگاران اظهار داشت: بزرگراه بندرلنگه به پارسیان بخشی از بزرگ راه نوار ساحلی جنوب کشور است و بسیار حائز اهمیت می باشد.
وی با بیان اینکه کریدور بزرگراهی مذکور همه نوار ساحلی جنوب کشور را در بر می گیرد، افزود: این کریدور با توجه قرار داشتن منابع عظیم نفت و گاز در جنوب کشور و همچنین دسترسی به آب های آزاد از طریق خلیج فارس و دریای عمان، دارای اهمیت بسزایی است.
خادمی بیان داشت: ۸۳۸ کیلومتر از این کریدور یک هزار و ۷۰۰ کیلومتری، در هرمزگان قرار دارد که ۴۸۷ کیلومتر آن در غرب این استان واقع ‌شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: هم اکنون از ۸۳۸ کیلومتری که در هرمزگان قرار دارد، ۱۲۲ کیلومتر در دست اجرا و ۳۰۰ کیلومتر آن نیز به بهره‌برداری رسیده است.
خادمی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اولویت های وزارت راه و شهررسازی تکمیل پروژه های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا در سالجاری است و در این راستا تمام تلاش خود را انجام می دهیم.
به گزارش ایرنا، یکی از محورهای اصلی در توسعه سواحل دریای عمان و خلیج فارس، راه ساحلی خوزستان به سیستان و بلوچستان است که به عنوان کریدور شماره یک حمل و نقل کشور مطرح و نقش مهمی در توسعه سواحل جنوب کشور دارد.
طول این کریدور بزرگراهی یکهزار و ۷۰۰ کیلومتر است که استانهای بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خوزستان از آن بهره مند می شوند.
عملیات اجرایی احداث قطعه دوم از باند دوم بزرگراه بندرلنگه به پارسیان و جاده و پل آبنمای ورودی شهر بندر چارک با حضور همتی استاندار هرمزگان و خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور شامگاه چهارشنبه هفتم آذرماه آغاز شد.
پروژه قطعه دوم از باند دوم بزرگراه بندرلنگه به پارسیان به طول ۲۸ کیلومتر و با اعتباری افزون بر ۶۱۴ میلیارد ریال احداث می شود.
این قطعه از روستای دیوان در شهرستان بندرلنگه آغاز و به روستای باوندان ختم می‌شود.
با بهره‌ برداری از کل ۵۶ کیلومتر این محور علاوه بر تکمیل بزرگراه بندرعباس- عسلویه، بندر چارک و جزیره کیش نیز به کریدور نوار ساحلی جنوب متصل خواهد شد.

انتهای پیام /

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=640

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.