تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 1 ذو القعدة 1445 Wednesday, 8 May , 2024
17

وضعیت بد ساختمان قدیمی شهرداری بندرلنگه / بنایی که هم اکنون پر از آشغال است!

  • کد خبر : 6195
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰

به گزارش لنگه نیوز و به نقل از کنگ خبر؛ ساختمان قدیمی شهرداری بندرلنگه این روزها حال خوشی ندارد این ساختمان کهن ومربوط به دوره قاجار پاتوق معتادان متجاهر و کارتن خواب ها شده که این مکان را محل دپوی زباله های خود کرده اند و از طرفی دیگر، قسمتی از سقف این مکان تاریخی […]

به گزارش لنگه نیوز و به نقل از کنگ خبر؛ ساختمان قدیمی شهرداری بندرلنگه این روزها حال خوشی ندارد این ساختمان کهن ومربوط به دوره قاجار پاتوق معتادان متجاهر و کارتن خواب ها شده که این مکان را محل دپوی زباله های خود کرده اند و از طرفی دیگر، قسمتی از سقف این مکان تاریخی ریزش کرده و میتوان گفت با این روند این ساختمان نفس های آخر خود را می کشد.

گفتنی است، بنای شهرداری قدیم بندرلنگه(دومین شهرداری کشور) از بناهای دوره قاجاریه محسوب می شود این بنا منزل تاجری به نام حاجی عبداله بهزاد بوده است که با آغاز کشف حجاب به همراه خانواده اش به بحرین مهاجرت می کند و پس از حدود بیست سال به بندرلنگه باز می گردد.

چون بنای مذکور در مرکز شهر واقع شده بود شهرداری قصد خریداری این ملک را می کند و از آقای بهزاد آن را خرید شهرداری این بنا را در زمان شهرداری آقای امیر هوشنگ سپهر خریداری می کند.

چون این ساختمان چیزی حدود بیست سال متروکه بوده شهرداری اولین بازسازی را در سال هزار وسیصد و چهل خورشیدی در آن انجام می دهد پس از پایان بازسازی شهرداری در سال هزاروسیصد وچهل و یک خورشیدی کاملا به این بنا منتقل می شود.

اما در سال هزار وسیصد و پنجاه وهشت خورشیدی شهرداری بندرلنگه بنای کنونی شهرداری را خریداری می کند و در همان سال به آنجا نقل مکان می کند.

از زمانی که شهرداری به بنای کنونی خود نقل مکان کرد بنای شهرداری قدیم (خانه سابق آقای بهزاد) مدتی به عنوان انبار و واحد موتوری شهرداری مورد استفاده قرار میگرفت و حدود چهار سال پیش نیز این ساختمان تا حدودی بازسازی و سپس به حال خود رها شد.

جا دارد مسئولان شورا و شهرداری بندرلنگه و یا سازمان میراث فرهنگی این شهرستان و استان هرمزگان و… فکری به حال این ساختمان تاریخی بکنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=6195

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.