تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
25

۵۷۶ هزارتن کالا از بندر شیوء پارسیان به قطر صادر شد

  • کد خبر : 615
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
۵۷۶ هزارتن کالا از بندر شیوء پارسیان به قطر صادر شد
به گزارش لنگه نیوز، بندر شیوء از توابع شهرستان پارسیان در گلوگاه اقتصادی سه استان مرزی هرمزگان، بوشهر و فارس و در فاصله 210 کیلومتری بندرلنگه واقع شده که با فاصله 102 مایل دریایی نزدیک ترین مرز خشکی ایران با بندر الرویس قطر محسوب می شود.

به گزارش لنگه نیوز، بندر شیوء از توابع شهرستان پارسیان در گلوگاه اقتصادی سه استان مرزی هرمزگان، بوشهر و فارس و در فاصله ۲۱۰ کیلومتری بندرلنگه واقع شده که با فاصله ۱۰۲ مایل دریایی نزدیک ترین مرز خشکی ایران با بندر الرویس قطر محسوب می شود.
محمد عباسی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عمده کالاهای صادر شده از این بندر به مقصد قطر میوه، تره بار و نمک است.
وی، ارزش دلاری این میزان محصول صادراتی را رقمی در حدود ۲ میلیون و ۹۱۹ هزار دلار اعلام کرد.
معاون بازرگانی وتوسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان بر توسعه زیرساخت های بندری و حمل و نقل دریایی در استان تاکید کرد.
وی بیان داشت: فراهم سازی این زیرساخت ها، علاو بر اشتغال زایی و توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه ، تاثیر قابل توجهی در بهبود معیشت و زندگی مرزنشینان خواهد داشت.
شهرستان پارسیان در ۴۰۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
با توجه به نزدیکی بندر شیوء به کشورهای حاشیه ‌نشین خلیج‌ فارس از جمله قطر این بندر می ‌تواند به کانون فعال صادراتی و پایانه‌ های مواد معدنی در غرب استان هرمزگان تبدیل شود.
براساس اعلام مسوولان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، درحال حاضر بندر شیوء با هدف ارتقای سطح خدمات رسانی به فعالان اقتصادی و استقرار دولت الکترونیک به شبکه یکپارچه اتوماسیون اداری بنادر کشور متصل شده است.
اطلاع رسانی سریع، حذف تشریفات وقت گیر و سرعت بخشی در انجام فرآیند مکاتبه های اداری، بهینه شدن زمان و هزینه های مشتریان و افزایش بهره وری، ارتقای سطح خدمات رسانی به فعالان اقتصادی از جمله نتایج اتصال بندر شیوء به شبکه یکپارچه اداری بنادر کشور است.

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=615

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.