تاریخ : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 6 ذو القعدة 1445 Monday, 13 May , 2024
22

کارگران شهرداری بندرلنگه همچنان در انتظار پرداخت مطالبات خود / قول هایی که عملی نشد

  • کد خبر : 6033
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۳:۰۷
کارگران شهرداری بندرلنگه همچنان در انتظار پرداخت مطالبات خود / قول هایی که عملی نشد

به گزارش پایگاه خبری لنگه نیوز و به نقل از  فارس ، کارگران شهرداری بندر لنگه بیش از ۶ ماه حقوق معوقه دارند و درطلب این حقوق معوقه خویش در سال گذشته دست به چند تجمع زدند که با قول و وعده فرماندار بندرلنگه، استاندارهرمزگان و مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری و نماینده مردم […]

به گزارش پایگاه خبری لنگه نیوز و به نقل از  فارس ، کارگران شهرداری بندر لنگه بیش از ۶ ماه حقوق معوقه دارند و درطلب این حقوق معوقه خویش در سال گذشته دست به چند تجمع زدند که با قول و وعده فرماندار بندرلنگه، استاندارهرمزگان و مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری و نماینده مردم این منطقه بنا شد تا خیلی زود این حقوق معوقهتسویه شود اما حالا با گذشت عید نوروز و گذشت بیش از ۳ ماه از آخرین وعده‌ها در این زمینه، هنوز کارگران ۶ ماه حقوقمعوقه دارند و آن وعده‌ها هنوز محقق نشده است.

کارگرانی که اکنون در اولین روزهای ماه مبارک رمضان، شرمنده خانواده های خویش‌اند و برای تأمین بدیهی‌ترین نیازهایمعیشتی خود گرفتار مانده‌اند.

این مسائل و مشکلات حوزه مدیریت شهری، موضوعات تازه‌ای نیست و کم و بیش شهرداری‌های متعددی در کشور گرفتارورشکستگی در انجام امور جاری خویش هستند اما بروز چنین مشکلی برای شهری مانند بندرلنگه که به عنوان مرواریدخلیج فارس از جمله قدیمی‌ترین کانون‌های اقتصادی و تجاری ایران بوده و اکنون بندرگاهی بزرگ برای تبادلات تجاری باآمارهای روزافزون است، شایسته نیست.

فقدان وجود نگاهی مطالبه‌گرانه در پیوند دادن ظرفیت‌های اقتصادی یک منطقه به هم و همین طور نبود نگاه مشارکت‌گرایانهدر اثرگذاری بنادر بر مناطق پیرامون خود و عدم تمایل سازمان بنادر در این زمینه موجب شده تا اتفاقا در جوار بزرگ‌ترینو فعال‌ترین بنادر کشورمان، فقر و گرفتاری بروز یافته و یا شاهد مشکلاتی باشیم که در تراز و شأن جایگاه اقتصادیمردمان آن منطقه نباشد.

آیا شایسته شهرداری شهری مانند بندرلنگه است که با چنان بی‌پولی و فقری مواجه باشد که نتواند حقوق کارگران وکارمندان خویش را برای بیش از ۶ ماه پرداخت کند!؟

کاش اکنون که در آستانه انتخابات شوراهای شهر و روستا قرار داریم، اصلی‌ترین اولویت ما در انتخاب افراد، برنامهداشتن آنها در حوزه مطالبه‌گری از واحدهای اقتصادی پیرامون شهرها و برنامه داشتن در این زمینه و جسارت آنها درپیگیری مسائل و مشکلاتی باشد که جز با اراده عمومی قابل تحقق نیست. مشکلاتی که اکنون به حقوق کارگران وکارمندان شهرداری‌ها رسیده و عملا شهرداری‌ها را در وضعیت ورشکستگی قرار داده است.

چاره جویی برای رفع این مشکلات می‌بایست اصلی‌ترین اولویت و برنامه شوراها باشد. ریشه یابی دقیق برای رفع اینمشکلات و یافتن راه چاره برای رفع آن از اهمیت فراوانی برخوردار است تا دیگر شهر با وعده و وعید فرماندار و استاندار ومدیر و نماینده اداره نشود بلکه مطالبات شهر از بخش‌های گوناگون به موقع دریافت و به شکلی پایدار صرف توسعه شهر وحق و حقوق شاغلان در این بخش شود.

باید بدانیم که حق و حقوق شهر چیست و به طور دقیق همان حق و حقوق را از عاملان آن طلب کنیم و الا چانه‌زنی و وعدهگرفتن از مسؤولان سیاسی در طولانی مدت، گره‌ای از مشکلات نمی‌گشاید کما این که کارگران و کارمندان پرتلاششهرداری بندرلنگه با این وعده‌ها هنوز به حقوق خویش نرسیده‌اند.

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=6033

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.