تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 7 ذو القعدة 1445 Tuesday, 14 May , 2024
16
امام جمعه شهرستان بندرلنگه:

مسؤولان در سال «مانع زدائی‌ها» موانع تولید را بردارند/ کارگران و کارفرماها از برخی بی‌تدبیری‌ها تحت فشار هستند

  • کد خبر : 5951
  • ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱
مسؤولان در سال «مانع زدائی‌ها» موانع تولید را بردارند/ کارگران و کارفرماها از برخی بی‌تدبیری‌ها تحت فشار هستند

امام جمعه شهرستان بندرلنگه گفت: کارگران از شریف‌ترین اقشار جامعه ما هستند که همیشه سنگ زیرین آسیاب بوده اند و متاسفانه سیاستگذاری ها طوری هست که کمتر دیده می‌شوند، هر چند بی‌تدبیری های سال های اخیر که با تحریم‌های ظالمانه ضمیمه شد این فشار را به کارفرماها نیز اضافه کرد.

به گزارش لنگه نیوز، عباس رمضانی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز به همراه کهنوی سرپرست تامین اجتماعی و اعضای هیات تشخیص و هیات حل اختلاف اداره کار شهرستان بندرلنگه با حجت الاسلام والمسلمین دکتر جواد اسماعیل‌نیا امام جمعه این شهرستان دیدار و گفت وگو کردند.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه در این دیدار، اضافه کرد: کارگران از شریف‌ترین اقشار جامعه ما هستند که همیشه سنگ زیرین آسیاب بوده اند و متاسفانه سیاستگذاری ها طوری هست که کمتر دیده می‌شوند، هر چند بی‌تدبیری های سال های اخیر که با تحریم های ظالمانه ضمیمه شد این فشار را به کارفرماها نیز اضافه کرد.

وی افزود: درگذشته کارگر بیشتر مورد ظلم بود اما حال هم کارگر و هم کارفرما سخت تحت فشار هستند و متاسفانه چه کارفرماها که از بی تدبیری ها کار را رها کردند و چه کارخانه هایی که تعطیل شدند.

حجت الاسلام اسماعیل نیا با بیان اینکه ان اشاء الله سال هزار و چهارصد شروع یک گشایش باشد برای کارگران و کارفرمایان، تاکید کرد: ما قدردان این دوقشر هستیم که با استقامت مثال زدنی در صحنه ماندند و نگذاشتند چرخ تولید و صنعت این کشور از حرکت باز ایستد.

وی با اشاره به بدهی‌های کلان برخی بنگاه‌های اقتصادی به تامین اجتماعی، گفت: امیدواریم که که مسؤولان شهرستان، فرماندار و نماینده مردم در مجلس این مشکل را حل کنند چرا که نباید گذاشت این ها انباشته شوند و خیلی از مسؤولان در گذشته نیز باید پاسخگو شوند، بدهی‌های بنگاه‌های بزرگ که سروکارشان با جمعی از مردم است اگر به موقع حل نشود در دراز مدت مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با یاد آوری نامگذاری سال ۱۴۰۰ با عنوان “تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدائی ها” از سوی رهبر معظم انقلاب، بیان داشت: یک وظیفه مهم حمایت از تولیدگران و مشوق هایی برای کار جدید و پروژه جدید در سال تولید و رفع موانع آن است و خیلی از موانع تولیدگران ساختگی است و با اندک همتی برداشته می شود، تامین اجتماعی و اداره کار امسال را سال رفع مانع بگذارند و موانع پیش روی کارفرما را بردارند چرا که در تحقق شعار سال وظیفه سنگینی بر عهده این دو اداره است.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه خطاب به اعضای هیات تشخیص وحل اختلاف اداره کار، گفت: کار صلح وسازش در این دو شورا بسیار کار مهم و خوبی است ولازم است امورات طوری پیگیری شوند که اختلافات عمق پیدا نکنند.
 

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=5951

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.