تاریخ : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 6 ذو القعدة 1445 Monday, 13 May , 2024
23

تکلیف ٣ میلیارد تومان پول واریزی از وزارت نفت برای ۵ چمن مصنوعی بزرگ در غرب هرمزگان چیست ؟

  • کد خبر : 5919
  • ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸
تکلیف ٣ میلیارد تومان پول واریزی از وزارت نفت برای ۵ چمن مصنوعی بزرگ در غرب هرمزگان چیست ؟
تکلیف ٣ میلیارد تومان پول واریزی از وزارت نفت برای ۵ چمن مصنوعی بزرگ در غرب هرمزگان چیست ؟ چرا اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان بعد از یکسال و نیم از این اعتبار استفاده نمی کند؟!

به گزارش لنگه نیوز، توجه به زیرساخت های ورزشی علی الخصوص در جوامع کوچک می تواند علاوه بر امکان رشد استعدادها ، پیشرفت و توسعه را نیز به همراه داشته باشد.

در همین خصوص طی پیگیری های خبرنگار لنگه نیوز ، مشخص شد از حدود یکسال و نیم پیش ٣ میلیارد تومان به صورت علی الحساب برای احداث ۵ زمین چمن مصنوعی در روستاهای بزرگ غرب هرمزگان یعنی «گزیر ، بندرچارک ، بوچیر ، کمشک و فتویه» از محل وزارت نفت به حساب اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان واریز شده است ولی عزم جدی از سوی اداره کل ورزش جوانان برای شروع عملیات اجرایی این پروژه ها وجود ندارد.

همچنین با استناد به تصویر پیوستی این خبر ، یکبار این زمین ها برای سپردن به پیمانکار در بهمن ٩٨ به مناقصه رفته است و پس از اینکه برنده ای نداشته است این قضیه مسکوت مانده است.

این در حالی است که اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان مدعی است که باید یک سوم مبلغ هر چمن [بابت هر زمین حدودا یک میلیارد تومان] از وزارت نفت واریز شود ولی وزارت نفت در سال ٩٨ حدود ۵٠ درصد قیمت تمام شده را به حساب اداره کل ورزش و جوانان واریز کرده است و طبق توافق قرار بوده است اضافه این مبلغ به صورت مرحله ای و با ارائه صورت وضعیت پروژه ها پرداخت شود.

همه این موارد به صورتی است که اکثر زیرساخت های نصب چمن نیز در روستاهای مذکور آماده است.

در همین خصوص مهندس مسیحی رئیس دفتر فنی اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان گفت : پس از اینکه این پروژه ها یکبار به مناقصه رفت و برنده نداشت با توجه به اینکه قیمت نهایی این زمین ها افزایش داشت و این ٣ میلیارد طبق قانون ٣٠ درصد قیمت زمین ها را شامل نمی شد ذیحساب با مناقصه رفتن آن ها مخالفت کرده است.

وی اضافه کرد : راه حل این موضوع افزایش اعتبار اولیه از وزارت نفت یا تغییر ابلاغ و تخصیص این ٣ میلیارد به جای ۵ زمین به ٣ زمین است تا مجددا مناقصه برگزار شود.

اما آنچه پرواضح است این است که اداره کل ورزش و جوانان که میانه سال ٩٨ بیش از ۵٠ درصد اعتبار ۵ زمین بزرگ چمن مصنوعی فوتبال در اختیارش قرار گرفته است تا این زمان در برگزاری مناقصه و تحویل پروژه به پیمانکار کوتاهی کرده است که طی سند مناقصه در سال ٩٨ قیمت تمام شده یک زمین چمن بزرگ از حدود ١/٣ میلیارد تومان در سال ٩٨ به حدود ٣ میلیارد تومان در سال ١۴٠٠ رسیده است و مشخص نیست چرا باید این ما به التفاوت چشمگیر از بیت المال پرداخت و دود آن به چشم جوانان چشم انتظار برود!!؟

لنگه نیوز آمادگی دارد در صورت نیاز جوابیه اداره کل ورزش و جوانان را منتشر نماید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=5919

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.