تاریخ : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 6 ذو القعدة 1445 Monday, 13 May , 2024
28
انتقاد تند نماینده غرب هرمزگان از دانشگاه علوم پرشکی

دانشگاه علوم پزشکی نگاه خود به غرب هرمزگان را تغییر دهد/ مردم از بی‌توجهی‌ها گله‌مندند

  • کد خبر : 5693
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰:۲۹
دانشگاه علوم پزشکی نگاه خود به غرب هرمزگان را تغییر دهد/ مردم از بی‌توجهی‌ها گله‌مندند

به گزارش لنگه نیوز ، نماینده غرب هرمزگان در خانه ملت با اشاره به سفر اخیر وزیر بهداشت به استان و نبود هیچ پروژه‌ای از غرب هرمزگان در پروژه‌های افتتاح شده در این سفر گفت: مردم ما از کم‌توجهی‌ها و بی‌توجهی‌ها گله‌مندند.

به گزارش لنگه نیوز ، نماینده غرب هرمزگان در خانه ملت بااشاره به سفر اخیر وزیر بهداشت به استان و نبود هیچپروژه‌ایاز غرب هرمزگان در پروژه‌های افتتاح شده در این سفر گفت: مردم ما از کم‌توجهی‌ها و بی‌توجهی‌ها گله‌مندند.

احمد جباری در این خصوص گفت : در مراسمی که چند روز قبلبا حضور وزیر انجام شد و پروژه های مختلفی نیز درحیطه‌یبهداشت و درمان افتتاح شد، متأسفانه هیچ برنامه‌ای برای غربهرمزگان دیده نشده بود که این مسأله حاکی ازرویکرد چند سالاخیر دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان است.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان با انتقاد از نگاه نادیدهانگارانه و تبعیض آمیز مدیریت دانشگاه علوم پرشکیهرمزگانبه شهرستانهای مناطق غربی، این رویکرد را بسیار ناعادلانه وغیر حرفه‌ای دانست که در تخصیص منابع مالی ونیروهایانسانی طی سالیان اخیر بوضوح خود را نشان داده است.

نماینده‌ مردم بندرلنگه، بستک، پارسیان و کیش در مجلسشورای اسلامی افزود: ما همواره به حضور مدیران بومیتأکیدداریم ولی لازم است این دیدگاه در بین مدیران بومینهادینه شود که هرمزگان مقتدر متشکل از تمامی شهرستانهایایناستان است و نه تنها تعدادی از آن! فلذا این مسئولان بایدمدیران بومی تمام نقاط استان هرمزگان باشند.

جباری در ادامه‌ انتقادات خود از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگانبه بحث توزیع ظرفیت های مدیریتی پرداخت و گفت: باوجوداینکه غرب استان دارای بهترین فرزندان متخصص و کارآزمودهدر رشته‌های مختلف علوم پزشکی می‌باشد و ازظرفیت اینعزیزان بعضأ در خارج کشور نیز بهره برده میشود، متأسفانهمدیریت علوم پزشکی استان در قبال اینظرفیت‌ها نادیدهانگاری و تبعیض آمیز است.

نماینده غرب استان در خانه ملت در همین راستا ادامه داد: بنابر چه دلیل عقلی از این فرزندان غرب هرمزگان درعرصه‌مدیریت یا معاونت در دانشگاه علوم پزشکی با آن وسعتاستفاده ای نمیشود و ما عملأ یک چهره‌ غرب هرمزگانی نیزدرچرخه‌ی مدیریتی علوم پزشکی استان نداریم.

عضو هیأت رئیسه‌ کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از اینگونهرویه‌هایمعیوب خواستار بازنگری در این نگاه شد و تأکید کردکهبا رویکرد چند سال اخیر آقایان، جامعه‌ی غرب هرمزگان احساسمیکنند که گویا از دیار و استان دیگری هستند!

جباری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به وجود خیّرانخوشنام، فعال و با انگیزه در منطقه‌ی غرب هرمزگان اشارهکردکه از آمادگی کافی جهت احداث مراکز بهداشتی و درمانیبرخوردارند ولی متأسفانه دانشگاه علوم پزشکیهرمزگاننتوانسته یا نخواسته است از ظرفیت عظیم آنها بهره ایببرد.

دبیر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید جدی براین موضوع که دیگر دوران نادیده انگاری و عدم توجه بهغربهرمزگان بسر آمده است، خطاب به رئیس دانشگاه علومپزشکی استان خواستار اخذ فوری مجوز جهت راه اندازیدانشکده‌علوم پزشکی غرب هرمزگان در بندرلنگه و بیمارستانهایبندرچارک، جناح و لمزان شد.

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=5693

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.