تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024
31
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندر لنگه خبر داد:

ثبت ۶ موقوفه جدید به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال در سال جاری

  • کد خبر : 563
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳
ثبت ۶ موقوفه جدید به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال در سال جاری
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندر لنگه از ثبت شش موقوفه جدید به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال در سال جاری خبر داد.

احمد قباد در گفت‌و گو با خبرنگار لنگه نیوز  با تأکید بر گسترش فرهنگ وقف در بین اقشار مختلف جامعه این مهم را از وظائف سازمان اوقاف دانست و گفت: به حول و قوه الهی وقف‌های جدیدی در راستای برطرف کردن برخی از نیازهای مردم در حال گسترش و ترویج است و هر روز شاهد نهادینه شدن فرهنگ وقف در بین اقشار مختلف جامعه بخصوص در شهرستان بندر لنگه هستیم.

وی با بیان اینکه وقف احسان ماندگار است و یکی از نشانه‌های تقوا، رعایت کردن حق وقف است، افزود: اگر موقوفات شهرستان احیا شوند بسیاری از مشکلات اقتصادی منطقه حل خواهد شد.

قباد در ادامه، به آثار وقف اشاره و اظهار کرد: وقف دارای آثار فراوانی است که یکی از مهمترین آثار آن، آثار اجتماعی است که تقویت حس نوعدوستی و توجه به نیاز جامعه را به همراه دارد. هر چقدر در جامعه آموزه‌های دینی تقویت شوند به همان اندازه در مقابل آسیب‌های اجتماعی بیمه خواهیم شد.

وی در خصوص وقف‌های جدید در سالجاری نیز گفت: ۶ مورد وقف جدید در سال جاری وقف گردیده , که عبارتند از چندین قطعه زمین , دوواحد مسکونی و چندین باب مغازه که توسط واقفین خیراندیش وقف شده است .

احمد قباد رئیس اداره اوقاف بندر لنگه بیان کرد: در ابتدا دهه وقف یک وقف به ارزش ۱۶۰ میلیارد ریال که شامل ۴ باب مغازه و یک واحدمسکونی توسط امام جمعه محبوب شهرستان ایت الله سید محمد جواد رکنی به نیت هزینه های مساجد جامع شهرستان معروف به مسجد مرحوم سید عبدالقادر موسوی وحسینه امام حسن مجتبی ع در محله بحرینی وقف گردید .

قباد افزود:اجاره‌های دریافتی توسط اداره اوقاف صرفاً در محل مورد نظر واقف هزینه می‌شود و شرعاً وقانونا در خصوص این موارد، اداره اوقاف به عنوان سرباز نیت واقف عمل می‌کند

ریاست اداره اوقاف بندر لنگه با اشاره به میزان موقوفه‌های موجود در این شهرستان، اظهار داشت: این اداره با ۱۲۶۳مورد موقوفه و با بیش از ۱۵۲۳رقبه در سطح شهرستان، بر اساس قانون و دستورالعمل‌های سازمان اوقاف و امور خیریه وظیفه حفظ و نگهداری و تثبیت و صیانت از املاک اوقافی را بر عهده دارد.

انتها/آ

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=563

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.