تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 8 ذو القعدة 1445 Wednesday, 15 May , 2024
26
در خطبه های نماز جمعه این هفته مطرح شد:

گلایه مردم بندرلنگه از نبود مرکز معاینه فنی/ نیروی انتظامی عرصه را بر مخلان امنیت تنگ کند

  • کد خبر : 5480
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
گلایه مردم بندرلنگه از نبود مرکز معاینه فنی/ نیروی انتظامی عرصه را بر مخلان امنیت تنگ کند

به گزارش لنگه نیوز ، امام جمعه شهرستان بندرلنگه گفت: مردم شریف شهرستان بندرلنگه از عدم وجود مرکز معاینه فنی خودرو و از سوی دیگر جریمه شدن توسط ماموران راهنمایی رانندگی به‌علت نداشتن برگه معاینه فنی گلایه دارند.

به گزارش لنگه نیوز ، امام جمعه شهرستان بندرلنگه گفت: مردم شریف شهرستان بندرلنگه از عدم وجود مرکز معاینه فنی خودرو و از سوی دیگر جریمه شدن توسط ماموران راهنمایی رانندگی به‌علت نداشتن برگه معاینه فنی گلایه دارند.

حجت‌الاسلام والمسلین دکتر جواد اسماعیل‌نیا ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، به تفسیر آیه شریفه “وفدیناه بذبح عظیم” و جایگاه رفیع شهادت امام حسین(ع) پرداخت و اظهار داشت: شهادت امام حسین(ع‌) و اربعین شور و شعور را در امت اسلامی ایجاد و ارزش‌های انسانی را احیا نمود.

وی با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و یاد و خاطره شهدای امنیت، افزود: مردم و رهبری معظم انقلاب، نیروی انتظامی مقتدر و عادل می‌خواهند چراکه بدون امنیت زندگی جهنم است پس اقتدار این نیرو بسیار ضروری است اما اقدامات در چارچوب قانون، شرع، عقل و تدبیر می‌تواند عدالت را ایجاد و اعتماد و رضایت مردم را بیش از پیش جلب کند.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه اضافه کرد: از نیروی انتظامی در همه بخش‌ها می‌خواهیم عرصه را بر برهم‌زنندگان آرامش و امنیت تنگ‌ کنند با قلدرها مقتدرانه برخورد ولی با مردم عزیز و نجیب با رافت و مهربانی تعامل نمایند.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌نیا با اشاره به گلایه مردم از نبود مرکز معاینه فنی در این شهرستان، یادآور شد: مردم شریف و نجیب این شهرستان از عدم وجود مرکز معاینه فنی خودرو در شهرستانی با این قدمت و وسعت و از یک سو و جریمه شدن توسط ماموران راهنمایی رانندگی بخاطر نداشتن برگه معاینه فنی گلایه دارند، در این مساله حق با مردم است.

وی بیان داشت: استقرار یک مرکز معاینه فنی خودرو که امری بسیار ساده است کاری نیست که از عهده مسوولان عزیز ما برنیاید لذا از فرماندار محترم تقاضا می‌کنیم دستورات لازم را در این زمینه صادر کنند و تا آن زمان در جریمه خودروهای همشهریان بعلت نداشتن برگه معاینه فنی تجدید نظر شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندرلنگه با گرامیداشت روز روستا و عشایر، گفت: مسوولان باید هم و غم‌شان بر رفع محرومیت‌های روستاییان باشد تا شاهد مهاجرت معکوس از شهر به روستا و آبادانی روستاها باشیم.

این استاد و حوزه و دانشگاه تصریح کرد: آبادانی روستاها باید مساوی با رونق تولید و اشتغال باشد، اما متاسفانه خیلی از روستاهای ما مشکلات فراوانی دارند.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه از حضور هلال احمر بوشهر به‌عنوان استان همسایه که برای رفع محرومیت چند روستای این شهرستان حضور پیدا کردند، تشکر کرد و ابراز داشت: از همه خیراندیشان برای کمک به رفع محرومیت و آبادانی روستاهای شهرستان استمداد می‌طلبم.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: اظهار ارادت عاشقان اباعبدالله منحصر به پیاده روی اربعین نیست که حال بدلیل کرونا از آن محروم شویم و نتوانیم ارادتمان را ابراز کنیم بلکه در دهه اخر صفر نیز مردم شریف شهرستان مراسمات سوگواری اهل بیت را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشکوه برگزار خواهند کرد و با اهدای نذورات و کمک‌های خیرخواهانه به ستاد اربعین به یاری محرومان می پردازیم و با این شیوه ارادتمان را به اربابمان امام حسین(ع) اظهار خواهیم کرد.

وی با اشاره به در پیش بودن فصل پاییز و احتمال بارش‌های سیل‌آسا، گفت: از شهرداری‌ها و سایر مسؤولان مربوط می‌خواهم از هم اکنون تدابیر لازم را برای کم کردن مشکلات مردم در این زمینه بی‌اندیشند و طوری عمل کنید که با اندک بارانی شاهد آبگرفتگی معابر و زحمت مردم شریف در کوچه‌ها و خیابان‌ها نباشیم.

در پایان خطبه‌ها نیز با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و نشر فرهنگ‌ جهاد و شهادت، کتاب آخرین گلوله صیاد نوشته آقای داوود امیریان توسط امام جمعه شهرستان بندرلنگه معرفی و فرازی از آن که درباره رشادت‌های سپهبد شهید صیاد شیرازی نوشته شده قرائت گردید.

همچنین بین‌الصلاتین با اهدای لوح سپاس از زحمات چندین ساله محمد حیدرزاده رئیس سابق ستاد نماز جمعه بندرلنگه تقدیر و حجت‌الاسلام محسن زاهدپور طی حکمی از سوی امام جمعه این شهرستان به‌عنوان رئیس جدید این ستاد معرفی شد.

 

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=5480

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.