تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
44

سه رتبه موفق در سه گروه آزمون سراسری امسال؛ گفتگو با «مبین حیدری» نخبه بندرلنگه ای

  • کد خبر : 5425
  • ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸
سه رتبه موفق در سه گروه آزمون سراسری امسال؛ گفتگو با «مبین حیدری» نخبه بندرلنگه ای

به گزارش لنگه نیوز ، در آزمون سراسری امسال رتبه های خوبی از شهرستان بندرلنگه توسط دانش آموزان این شهر کسب شد که یکی از مهمترین ها و یا بهترین رتبه در بندرلنگه مربوط به «مبین حیدری» دانش آموز اهل جزیره لاوان بود که توانست با پشتکار سه رتبه دو رقمی در رشته های علوم تجربی ، زبان انگلیسی و هنر کسب کند. به همین دلیل سراغ این جوان نخبه بندرلنگه ای رفتیم تا گپ و گفت خودمانی با او بزنیم.

به گزارش لنگه نیوز ، در آزمون سراسری امسال رتبه های خوبی از شهرستان بندرلنگه توسط دانش آموزان این شهر کسب شد که یکی از مهمترین ها و یا بهترین رتبه در بندرلنگه مربوط به «مبین حیدری» دانش آموز اهل جزیره لاوان بود که توانست با پشتکار رتبه ۱۴ علوم تجربی ، ۹ زبان انگلیسی و ۲۷۳ هنر را کسب کند. به همین دلیل سراغ این جوان نخبه بندرلنگه ای رفتیم تا گپ و گفت خودمانی با او بزنیم.

سوال : سلام آقای حیدری عزیز ، ضمن تبریک به شما برای موفقیت اخیرتان ، لطفا یک بیوگرافی از خودتان بگویید؟

مبین حیدری هستم اهل جزیره لاوان و ده سال است که ساکن بندرلنگه هستم. دوران تحصیلم را در مدارس دکتر علی شریعتی(لاوان) فردوسی، نمونه یوسفی و استعداد درخشان بندرلنگه گذراندم. امسال برای اولین بار در کنکور شرکت کردم و امیدوارم شرمنده پدر و مادرم و همه کسانی که یاریگر من در این مسیر بودند نشده باشم.

سوال : تاثیر موسسات آموزشی رو در موفقیت خودتون چقدر می دانید؟آیا از این موسسات استفاده می کردید؟

قطعا تاثیر موسسات در نتیجه دانش اموزان دیگر مثل قبل قابل انکار نیست. بنده نیز در آزمون های برنامه ای قلمچی شرکت کردم و همچنین به مدت دوسال از سالن مطالعه آن استفاده کردم. با تعطیلی مدارس و دوری از جو مدرسه تاثیر سالن مطالعه دوچندان شد. به کلاس های با کیفیتی که دوستان من خارج از مدرسه در شهرهای دیگر داشتند دسترسی نداشتم که امیدوارم با همت مسئولان در سال های آتی این مشکل حل شود اما من با تلاش های دبیرانم سعی میکردم این خلا را پر کنم.مدرسه و موسسات اموزشی هیچ یک به تنهایی کافی نیستند بلکه هر دو لازم و مکمل یکدیگرند

سوال: چه شد که شما در سه رشته امتحان دادید و در هر سه رشته رتبه موفق آوردید؟

تنها هدف من قبولی در رشته تجربی بود و رتبه ای که در دو رشته دیگر کسب کردم صرفا به خاطر درس های مشترک این دو رشته با تجربی بود.

سوال : آینده تحصیلی شما در آینده چه خواهد بود ؟ چه برنامه ای برای آینده خودتون دارید؟

آینده تحصیلی من بعد از اعلام نتایج نهایی معلوم میشود اما چون از ابتدا فقط یک هدف داشتم با توکل به خدا امیدوارم که پذیرفته شوم و خدا برای من کافیست.

سوال : توصیه شما به کسانی که هدف قبولی در آزمون داشتند چیست؟

نتیجه فقط با سخت تلاش کردن به دست می آید. اصلا قضیه همه این ها درباره نتیجه گرفتن نیست مهم تسلیم نشدن است. در همان مسیری که شما را به هدفتان میرساند ادامه دهید. مهم نیست چند بار زمین بخورید مهم اینه که چند بار بلند بشوید.

سوال : تاثیر خانواده را در موفقیت خودتون چقدر می دونید؟

اگر موفقیت را یک چند ضلعی درنظر بگیریم قطعا خانواده من همه اضلاع آن را تشکیل میدهند در خانواده ما یک نفر درس میخواند اما واقعیت این است که چهار نفرکنکور داشتند و همه آن ها لایق رتبه یک بودند! در مادری، در پدری، در برادری و در خواهری!

سوال : تاثیر دوستانتون رو در موفقیت خودتون چقدر می دونید؟

از همه دوستانم به خصوص دوستانم در سالن مطالعه تشکر میکنم. پیدا کردن افرادی که فارغ از همه نواقص و اشتباهات شما را تحسین میکنند بی نظیر است.

سوال : حرف آخر!

این روزها روزهایی است که همگی بقیه را به صورت یک عدد میبینند که در پای کارنامه شان درج شده است و این مستقل از آن که آن عدد چند باشد کوچک باشد یا بزرگ یک رقمی باشد یا چند رقمی. زندانی ها از وقتی وارد زندان میشوند دیگر نام و فامیل و هویت بیرونی ندارند تبدیل میشوند به یک شماره و پلاکشان را می اندازند گردنشان. یک زندان میلیون نفری حرفم با تمام کسایی است که بعد از سوالشان از کنکور ، تحمل آن سکوت سنگین حکم فرما را دارند.اینکه انسان را با تمام انسانیت هایش تبدیل کنیم به یک عدد و این بشود معیار ارزش گذاری چیزی نیست جز به حقارت کشیدن وجود بشر-حقا که بد امانت داری هستیم.در نهایت از همه دبیرانم و همچنین مدیران مدرسه آقایان غلامپور،حسنی، خلیفاوی و خاوند ومدیر سالن مطالعه اقای بحرینی تشکرمیکنم.

انتها/.

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=5425

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 6انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.