تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024
20
رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری بندرلنگه خبرداد:

اتمام فاز اول تغذیه مصنوعی دشت گزیر

  • کد خبر : 5203
  • ۰۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
اتمام فاز اول تغذیه مصنوعی دشت گزیر

رئیس اداره منابع آب شهرستان بندرلنگه، تغذیه مصنوعی گزیر را نماد موفق مشارکت مردمی دانست و گفت: طرح تغذیه مصنوعی دشت گزیر بندر لنگه در فاز اول توسط سه حلقه چاه به اتمام رسید و فاز دوم با ۹ حلقه چاه دیگر در جهت به تعادل رسیدن آب در سفره‌های زیر زمینی در حال اجراست. […]

رئیس اداره منابع آب شهرستان بندرلنگه، تغذیه مصنوعی گزیر را نماد موفق مشارکت مردمی دانست و گفت: طرح تغذیه مصنوعی دشت گزیر بندر لنگه در فاز اول توسط سه حلقه چاه به اتمام رسید و فاز دوم با ۹ حلقه چاه دیگر در جهت به تعادل رسیدن آب در سفره‌های زیر زمینی در حال اجراست.

به گزارش لنگه نیوز،مجید عبدالهی اظهار کرد: تغذیه به مجموعه عملیاتی گفته می‌شود که در جهت افزایش جریان ورودی به آبخوان (سطح آب زیرزمینی) صورت می‌پذیرد.

وی عنوان کرد: در بیلان مصنوعی آب‌های زیرزمینی عمل تغذیه به صورت طبیعی انجام می‌شود، اما در شرایطی که نیاز به تغذیه بیشتر سفره باشد، تغذیه بیشتر از طرفی خاص صورت انجام می‌شود.

رئیس اداره منابع آب شهرستان بندرلنگه با بیان اینکه بیشتر برداشت از طریق آب‌های زیرزمینی برداشت می‌شود، ابراز داشت: تغذیه مصنوعی و طرح‌های تعادل بخشی در جهت به تعادل رسیدن آب در سفره‌های زیر زمینی به اجرا در می‌آیند.

عبدالهی کنترل و مهار سیلاب‌ها و ذخیره مقدار مازاد آن را یکی از اهداف تغذیه مصنوعی دانست و بیان داشت: به تعادل رسانیدن وضعیت آبخوان‌ها در دشت‌های با بیلان منفی، مقابله با پدیده هجوم آب‌های شور و جلوگیری از پدیده نشست زمین از دیگر نتایجی است که احداث تغذیه مصنوعی آن‌ها را دنبال می‌کند.

وی مطرح کرد: طرح تغذیه مصنوعی دشت گزیر بندر لنگه در فاز اول توسط سه حلقه چاه و در فاز دوم با ۹ حلقه چاه دیگر در حال اجراست به نحوی که آب سیلاب پس از ذخیره در حوضچه‌ها از طریق لوله‌ها وارد چاه‌ها می‌شوند.

عبدالهی با بیان اینکه طرح تغذیه مصنوعی گزیر نماد موفق مشارکت مردمی است، بیان داشت: مردم منطقه چاه های خود را برای اجرای پروژه در اختیار شرکت آب منطقه ای قرار داده اند. آب منطقه ای جداره های چاه را برای جلوگیری از ریزش عملیات دیوار چینی و لوله کشی از حوضچه ها به عهده دارد.

رئیس اداره منابع آب شهرستان بندرلنگه ادامه داد: چاه‌ها توسط دو یا سه لوله پلی اتیلن با قطر چهار اینچ به حوضچه‌های ذخایر آب مرتبط می شوند و آب را به درون چاه منتقل می کنند. عملیات مذکور شامل دیوار چینی چاه ها از کف چاه تا سطح چاه است.

عبدالهی با اشاره به عملیات خاکبرداری جهت احیای حوضچه‌های تغذیه مصنوعی اظهار کرد: برای احداث حوضچه شماره یک ۶۳ هزار و برای حوضچه شماره دو ۳۳ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری انجام شده است.

 

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=5203

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.