تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
20
عسکری نسب عملکرد ۱۱ ماهه بنادر غرب هرمزگان را تشریح کرد:

جابجایی ۶ میلیون تن انواع کالا و پهلوگیری بیش از ۱۱ هزار شناور تجاری و مسافری

  • کد خبر : 5016
  • ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
جابجایی ۶ میلیون تن انواع کالا و پهلوگیری بیش از ۱۱ هزار شناور تجاری و مسافری

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه از جابجایی حجمی افزون بر ۶ میلیون تن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان و پهلوگیری بیش از ۱۱ هزار شناور همچنین ترابری ایمن بیش از ۲۵ هزار مسافر و گردشگر در مسیرهای داخلی و بین المللی در بنادر غرب هرمزگان خبر داد. به گزارش لنگه نیوز، کاپیتان”قاسم عسکری نسب” […]

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه از جابجایی حجمی افزون بر ۶ میلیون تن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان و پهلوگیری بیش از ۱۱ هزار شناور همچنین ترابری ایمن بیش از ۲۵ هزار مسافر و گردشگر در مسیرهای داخلی و بین المللی در بنادر غرب هرمزگان خبر داد.

به گزارش لنگه نیوز، کاپیتان”قاسم عسکری نسب” ضمن تشریح حجم عملیات تخلیه و بارگیری بار و همچنین ترابری مسافر طی دوره زمانی ۱۱ ماهه سال بنادر غرب استان اظهار داشت: در یازده ماهه سال ۹۸، در مجموع شش میلیون و ۶۹۷ هزار و ۲۸۴ تن انواع کالا در بندر لنگه و بنادر وابسته به آن تخلیه و بارگیری شد که از این میزان، یک میلیون و ۸۴۷ هزار و ۲۹۶ تن که رشد ۶ درصدی را نشان می دهد مربوط به کالاهای غیر نفتی و چهار میلیون و ۸۴۹ هزار و ۹۸۸ تن دیگر به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

وی به صادرات ۷۴۷ هزار و ۶۰ تن کالای غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان نیز اشاره کرد و گفت: از این میزان، سهم بندرلنگه در صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام ۲۳۹ هزار و ۸۳۵ تن بوده است.

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه اظهار کرد: طی ۱۱ ماه سال جاری، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی (که عمده آن محموله خودرو بوده است) به ۲۵۴ هزار و ۳۵۰ تن رسید که از این میزان، ۱۲۳ هزار و ۲۱۷ دستگاه خودروی ترانزیتی در بنادر غرب هرمزگان جابجا شد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از اظهاراتش حجم صادرات فرآورده های نفتی در بنادر غرب هرمزگان را دو میلیون و ۷۰۶ هزار و ۵۵۰ تن اعلام کرد و گفت: در این مدت، دو میلیون و ۱۴۳ هزار و ۴۳۱ تن از این نوع محموله های تجاری، به صورت رویه کابوتاژ(کران بری) جابجا شد.

عسکری نسب تعداد شناورهای ورودی به بنادر غرب هرمزگان را یازده هزار و ۹۸۷ فروند اعلام کرد و افزود: ازمجموع شناورهای پهلو گرفته در بنادر غرب استان ، ۹۰۷ فروند شناور بالای هزار تن و ۲۳ هزار و ۸۷ فروند شناورها زیر هزار تن بوده که این میزان نمایانگر رشد ۱۶ درصدی را درمقایسه با سال گذشته نشان می دهد .

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه رونق ترابری مسافران دریایی در آب های سرزمینی و جزایر خلیج فارس را قبل از شیوع بیماری کووید ۱۹ با شیب صعودی مثبت توصیف کرد و گفت: از آغاز سال جاری ، بیش از ۵۱۷ هزار و ۲۶۷ هزار نفر مسافر و گردشگر با رشد ۱۷ درصدی از بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد کیش، ابوموسی و سایر جزایر خلیج فارس جابجا شدند که بندرلنگه با ترابری بیش از ۳۷ هزار ۱۱۸ نفر مسافر داخلی، توانست رشد ۳۸ درصدی را به ثبت برساند.

وی خاطرنشان کرد: بندرلنگه در بخش حمل و نقل مسافران در مسیرهای بین المللی(به مقصد بنادر کشور امارات متحده عربی) با ترابری ۲۶ هزار و ۹۸۱ مسافر رشد ۱۲ درصدی رارقم زده است .

 

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=5016

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.