تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024
28
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه:

ترانزیت بیش از ۷۹ هزار خودرو در بندرلنگه/ تردد هفت هزار و ۳۳ فروند شناور در بنادر غرب هرمزگان

  • کد خبر : 487
  • ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
ترانزیت بیش از ۷۹ هزار خودرو در بندرلنگه/ تردد هفت هزار و ۳۳ فروند شناور در بنادر غرب هرمزگان
مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه با اشاره به ترانزیت بیش از ۷۹ هزار خودرو در بندرلنگه از تردد هفت هزار و ۳۳ فروند شناور در بنادر غرب هرمزگان طی هفت ماه اخیر خبر داد.

به گزارش لنگه نیوز؛قاسم عسکری نسب،مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان بندرلنگه ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره عملکرد هفت ماهه بنادر غرب هرمزگان در سال ۹۷ گفت: در سال جاری بالغ بر پنج میلیون و ۲۱۱ هزار و ۹۲۴ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شده و از مجموع آن یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۷۰۴ تن مربوط به کالای غیرنفتی بوده و رشد ۹ درصدی را به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه چهار میلیون و ۶۶ هزار و ۲۲۰ تن مربوز به فرآورده های نفتی است، گفت: در سال جاری صادرات ۵۹۵ هزار و ۷۱۱ تن کالای غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان رقم خورده که این رقم در مقایسه با سال گذشته، افزایش ۲۱ درصدی داشته است.

عسکری نسب تصریح کرد: در هفت ماه نخست سال جاری، بیش از ۴۳ هزار تن کالای غیر نفتی وارد بنادر غرب هرمزگان شده که رقم آن در مقایسه با سال گذشته به دلیل افزایش تولیدات داخلی، ۵۹ درصد کاهش داشته است.

وی تاکید کرد: حجم صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام در بنادر غرب هرمزگان به رقم ۱۸۶ هزار و ۹۲۴ تن رسید که نشان از رشد ۲۱ درصدی در این زمینه است.

عسکری نسب از افزایش ۶۵ درصدی ترانزیت غیرنفتی خبر داد و اظهار کرد: در سال جاری حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی (که عمده آن محموله خودرو است) در بنادر غرب هرمزگان به ۱۶۲ هزار و ۲۶۹ تن رسید که نشانگر رشد ۶۵ درصدی در مقایسه با سال گذشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه با اشاره به ترانزیت ۷۹ هزار و ۲۸۰ دستگاه خودروی در این بندر، از رشد ۳۹ درصدی این بخش از فعالیت های بندری طی هفت ماه نخست سال جاری خبر داد.

وی با اشاره به رشد ۲۸ درصدی عملیات جابجایی کالاهای کانتنیری در بنادر غرب هرمزگان : در سال جاری تخلیه و بارگیری دو هزار و ۷۳۵ TEU کانتینر پر در این بندر به ثبت رسیده است.

این مسئول تعداد شناورهای ورودی به بنادر غرب هرمزگان را هفت هزار و ۳۳ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۴۴۲ فروند شناور بالای هزار تن و شش هزار و ۵۹۱ فروند زیر هزار تن ظرفیت بارگیری داشته اند.

عسکری نسب با اشاره به افزایش ۱۹ درصدی تعداد مسافران دریایی داخلی در بنادر غرب استان هرمزگان گفت: از آغاز امسال تا ابتدای آبان ماه جاری، بیش از ۳۱۵ هزار و ۱۹۸ هزار مسافر و گردشگر از بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد جزایر خلیج فارس همچون کیش و ابوموسی جابجا شدند.

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه با اشاره به روند مثبت عملیات ترابری مسافران دریایی در سال جاری تصریح کرد: بیش از ۳۱۵ هزار و ۱۹۸ مسافر و گردشگر از بنادر لنگه، آفتاب و چارک در غرب استان هرمزگان به مقصد جزیره کیش، ابوموسی و غیره جابجا شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۹ درصد افزایش داشته است.

عسکری نسب با اشاره به اینکه پایانه مسافری دریایی بندر لنگه با جابجایی ۱۷ هزار و ۱۰۵ نفر مسافر در مسیرهای بین المللی، موفق به ثبت رشد ۸ درصدی شده است، خاطرنشان کرد : سهم بندرلنگه از این حجم جابجایی را بیش از ۲۰ هزار نفر بوده که رشد ۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=487

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.