تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
26
دبیرستاد اربعین بندرلنگه خبرداد:

خدمت رسانی چهار موکب در بندرلنگه به زائران اربعین

  • کد خبر : 479
  • ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵
خدمت رسانی چهار موکب در بندرلنگه به زائران اربعین
دبیر ستاد اربعین بندرلنگه گفت:چهار موکب در شهرستان بندرلنگه کار خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی را بر عهده دارند.

به گزارش لنگه نیوز ، «خلیل آسودی» با بیان این که در شهرستان بندرلنگه چهار موکب فعال وجود دارد، گفت:بیش از ۵۰۰ نفر از خواهران و برداران در قالب ۱۲ کمیته به زائرن اربعین حسینی خدمات ارائه می کنند.

دبیرستاد اربعین بندرلنگه گفت:در شهرستان بندرلنگه از سال ۹۴ اقدام به راه اندازی و برپایی موکب شد و طی سال ها خدمات به صورت مردمی و با حمایت دستگاه های دولتی به زئران اربعین حسینی ارائه می شود.

آسودی اظهار داشت:موکب مرکزی که ستاد مردمی شهرستان است در کنار اسکان و اطعام،  خدمات بهداشتی، کمک های اولیه و امور فرهنگی نیز به زائران ارائه می دهد.

وی افزود:موکب امام سجاد(ع) در بندرکنگ، موکب محمد رسوالله(ص) در بندر دیوان که توسط برادران اهل سنت اداره می شود و موکب حضرت ابوالفضل(ع) در بندر مغویه به طور شبانه روز برای زائران حرم امام سوم شیعیان خدمات ارائه می کنند.

دبیرستاد اربعین بندرلنگه اظهار داشت:از آنجایی که شهرستان بندرلنگه دارای محلات زیادی است، هر روز یک محله در سایه اتحاد و همدلی کار خدمت رسانی در موکب ها را بر عهده دارد.

وی توان پذیرایی در موکب های بندرلنگه را روزانه هفت هزار نفر در سه وعده صبحانه، ناها و شام عنوان کرد و افزود:خدمت به عشاقان حسینی را افتخار می دانیم و خداوند را شاکر و سپاسگزاریم که شهر ما را در مسیر تردد زائران سیدالشهدا(ع) قرار داده است.

آسودی با بیان این که فعالیت موکب های بندرلنگه از ۲۵ مهرماه آغاز شده، افزود:تا کنون ۲۰ هزار نفر از زائران از خدمات این موکب ها بهره مند شده اند.

وی گفت:این تعداد از استان های سیستان و بلوچستان، یزد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی و زائرانی از شهرستان های بندرعباس، میناب و رودان در استان هرمزگان است.

دبیرستاد اربعین بندرلنگه اظهار داشت:در سال گذشته ۶۰ هزار زائر اربعین حسینی در مسیر رفت و برگشت از خدمات موکب های مستقر در شهرستان بندرلنگه استفاده کردند.

وی همایش پیاده روی اربعین حسینی را زمینه و مقدمه ای برای ظهور منجی عالم بشریت دانست و گفت:این همایش همچنین ظرفیتی مناسب برای ترویج قیام سیدالشهدا(ع) است.

وی گفت:ارائه خدمات به زائران تا سه روز بعد از اربعین حسینی ادامه دارد.

انتها/آ

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=479

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.