تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
20

جبران خسارت‌های ناشی از سیل اخیر در غرب هرمزگان نیازمند نگاه ویژه ملی است

  • کد خبر : 4743
  • ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
جبران خسارت‌های ناشی از سیل اخیر در غرب هرمزگان نیازمند نگاه ویژه ملی است

به گزارش لنگه نیوز ، ناصر شریفی اظهار داشت: بارش سیل‌آسای روز سه‌شنبه خسارات جدی به تاسیسات زیربنایی و کشاورزان در غرب هرمزگان به‌ویژه در بستک، پارسیان و بخش شیبکوه وارد کرده است. نماینده مردم بندرلنگه، بستک، پارسیان و جزیره کیش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بارش سنگین بالای ۲۰۰ میلی‌متری در هر […]

به گزارش لنگه نیوز ، ناصر شریفی اظهار داشت: بارش سیل‌آسای روز سه‌شنبه خسارات جدی به تاسیسات زیربنایی و کشاورزان در غرب هرمزگان به‌ویژه در بستک، پارسیان و بخش شیبکوه وارد کرده است.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک، پارسیان و جزیره کیش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بارش سنگین بالای ۲۰۰ میلی‌متری در هر دو شهرستان بستک و پارسیان اضافه کرد: اعتبارات شهرستانی و استانی جواب‌گوی خساراتی که بر اثر بارش باران، طغیان رودخانه‌های فصلی و جاری شدن سیل به مردم و زیربناهای اساسی مانند راه‌های مواصلاتی، کشاورزان، ابنیه‌ها، منازل، زیرساخت‌های آب، برق و ارتباطات وارد شده، نیست و برای بازسازی سریع این خسارات به اعتبارات ملی نیاز است.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان افزود: در بازدید امروز مشخص شد که حجم خسارات به‌ویژه به حوزه راه و برق بسیار زیاد است و راه‌های روستایی زیادی بر اثر بارش شدید تخریب شده‌اند و مردم از دولت و مسئولان انتظار دارند که در کمترین زمان خسارات سنگین وارده به آنها و تاسیسات زیربنایی جبران شود.
وی در ادامه با انتقاد از صدا و سیما و رسانه‌های مرکز کشور افزود: هیچ کدام از رسانه‌ها و خبرگزار‌ های کشوری به سیل اخیر و خسارات وارد شده در بستک، پارسیان و بخش شیبکوه نپرداخته و فقط رسانه‌های محلی اتفاقات این دو شهرستان را مخابره کردند.

شریفی ادامه داد: ما بارها فریاد زده‌ایم که راه‌های روستایی و ابنیه‌ها در مناطق محروم غرب هرمزگان نیازمند اصلاح، بهسازی و آسفالت هستند به‌خاطر این است که بارندگی‌های شدید جنوب را دیده‌ایم و می‌دانیم با بارش‌های سنگین راه‌های ارتباطی روستاها قطع می‌شود و دسترسی به آنها بسیار مشکل است و به‌وضوح در سیل اخیر و در بستک به علت عدم راه ارتباطی مناسب و ایمن، ارتباط روستای انجیردان به کلی قطع شد.

نماینده مردم غرب استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن تشکر از اعضای ستاد مدیریت بحران و نیرو‌های امدادی در استان و شهرستان‌های سیل‌زده و همچنین اقدامات ارزنده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و استان در دو سال اخیر در غرب هرمزگان، خواستار جذب اعتبارات ملی برای جبران خسارات و بازسازی تاسیسات زیربنایی شد.

 

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=4743

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.