تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
21
امام جمعه شهرستان بندرلنگه:

عده ای تا اسم انتخابات را می‌شنوند به طمع می افتند و به دنبال به دست آوردن مسئولیت‌ها می‌افتند./کسی که صلاحیت ندارد اگر مسئولیت به او بدهیم هم خودش هم جایگاه آن مسئولیت و هم جامعه را خراب میکند.

  • کد خبر : 4660
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
عده ای تا اسم انتخابات را می‌شنوند به طمع می افتند و به دنبال به دست آوردن مسئولیت‌ها می‌افتند./کسی که صلاحیت ندارد اگر مسئولیت به او بدهیم هم خودش هم جایگاه آن مسئولیت  و هم جامعه را خراب میکند.

به گزارش لنگه نیوز ، آیت الله رکنی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به روایتی است امام صادق علیه السلام که یکی از اصحاب خود را به کوشش و تلاش سفارش می کند فرمودند؛ تنها عبادت در زندگی کافی نیست باید کوشش و تلاش هم در زندگی داشته باشیم، یکی از مشکلاتی […]

به گزارش لنگه نیوز ، آیت الله رکنی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به روایتی است امام صادق علیه السلام که یکی از اصحاب خود را به کوشش و تلاش سفارش می کند فرمودند؛ تنها عبادت در زندگی کافی نیست باید کوشش و تلاش هم در زندگی داشته باشیم، یکی از مشکلاتی که ما در جامعه داریم کم کاری است متاسفانه هم در ادارات و هم در جامعه شاهد کم کاری هستیم.
چقدر زشت است که بگویند اگر اتباع فلان کشور اگر از ایران خارج شوند تعداد زیادی از کارگاه‌های ایرانی از کار می افتد . بویژه در جنوب کشور چنین معضلی وجود دارد.

ایشان ادامه دادند؛ انسان اگر می‌خواهد به مقصد نهایی برسد و همه ی امکانات در اختیارش باشد باید اهل کار و تلاش باشد انسان هیچگاه بدون کار و تلاش و به آلاف والوف نخواهد رسید.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه با اشاره به ۱۰ ربیع الثانی سالروز وفات کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) این روز را پیشگاه حضرت ولی عصر و همه پیروان اهل بیت تسلیت گفتند و فرمودند؛ امام صادق (علیه السلام) قبل از تولد این بانوی مجلله در فضیلت ایشان فرمودند؛ (پیامبر اکرم ص حرمی‌ دارد، امیرالمومنین ع حرمی دارند، ما اهل بیت هم حرمی داریم و آن شهر قم است که به زودی در آن دختری از فرزندان من که نام او فاطمه است دفن می شود، هر کسی این بانو را زیارت کند، بهشت بر او واجب میشود.)

وی ادامه دادند: امروزه مزار این بانوی مجلل مورد توجه زائران ایرانی از سراسر کشور و حتی مورد توجه مسلمانان سایر کشورهای دیگر است و پناهگاهی برای مردم قم است.

آیت الله رکنی گفتند: فرمایشات مقام معظم رهبری در درس خارج فقه باید مورد توجه عموم مردم قرار بگیرند چه اداری ها و چه غیر اداری ها و مخصوصاً اشخاصی که در این روزها به دنبال نمایندگی مجلس هستند.

امام جمعه بندرلنگه ادامه دادند: مقام معظم رهبری دام عزه در درس خارج فقه فرمودند: همین که پستی خالی شد و یا در شُرف خالی شدن هست عده‌ای بی‌مهابا به طرف آن حرکت می‌کنند) پیامبر خطاب به ابوذر میفرمایند: ای ابوذر من هرچه را برای خود دوست میدارم برای تو نیز دوست میدارم من جنابعالی را در مدیریت ضعیف می بینم مواظب باش که بر دو نفر هم ریاست نکنی و هیچ مال یتیم ای را هم برعهده نگیری.

آیت الله رکنی گفتند: واقعا کسانی که توان ندارند حالا چه توان جسمی و روحی نباید بی مهابا به سمت این مسئولیت ها بروند، عده ای تا اسم انتخابات را می‌شنوند به طمع می افتند و به دنبال به دست آوردن مسئولیت‌ها می‌افتند، کسی که واقعاً می‌تواند و توانایی‌اش را دارد و شاخصه های لازم را دارد و در میان مردم محبوبیت لازم را دارد به میدان برود.

ایشان ادامه دادند ؛کارهای مهم را باید به افراد شایسته واگذار کنیم در همه پست ها نه تنها نمایندگی مجلس شما گاهاً مشاهده کرده‌ایدکه اگر یک مسئولیت را به دست کسی که اهلیت و صلاحیت ندارد بدهیم هم خودش و هم آن مسئولیت و جایگاه و هم جامعه را خراب میکند. صعصعه بن صوعان آمدند در محضر امیرالمومنین ع و فرمودند:( تو خلافت را زینت داده اید خلافت نتوانست تو زینت بدهد، دیگران به واسطه خلافت زینت پیدا کرده‌اند اما تو جایگاهی بسیار بالا داشتی و خلافت را زینت دادی.) ولذا بایدتوجه داشت که دراصل پست ومقام نیست که سبب زینت شخص میشود بلکه باید به عکس باشدافرادی که اهلیت آن کاررادارندبروند وسبب زینت پست ومقام شوندنه هرکسی.

آیت الله رکنی به ۱۶ آذر روز دانشجو اشاره کردند و این روز را به دانشجویان عزیز تبریک و تهنیت گفتند.

 

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=4660

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.