تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
37
در راستای تحقق مسئولیت های اجتماعی اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه انجام شد:

فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست دریایی با استفاده از الگوهای نقاشی رنگ آمیزی برای کودکان

  • کد خبر : 428
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست دریایی با استفاده از الگوهای نقاشی رنگ آمیزی برای کودکان
اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه در راستای تحقق مسئولیت های اجتماعی و ارتقاء فرهنگ دریایی و تعامل با شهر اقدام به طراحی، چاپ و توزیع ۲۰۰۰ جلد کتاب رنگ آمیزی با موضوع حفاظت از محیط زیست دریایی در مراکز پیش دبستانی و مهد کودک شهرستان بندرلنگه نمود.

به گزارش لنگه نیوز ، قاسم عسکری نسب مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه با اشاره به این موضوع که کودکان بهترین گروهی هستند که می‌توانند بیشترین اثر را در جامعه داشته باشند، گفت: مسئولیت پذیر کردن کودکان در برابر محیط زیست و بویژه محیط زیست دریایی و چگونگی نگهداری از آن، ضرورتی است که به باور کارشناسان، با آموزش امروز آن به کودکان، می توان فردایی بهتر برای یگانه زیستگاه بشری رقم زد.

عسکری نسب گفت: مسئولیت پذیر کردن کودکان از دوران کودکی و آموزش به آنها برای اینکه چگونه به محیط زیست بویژه محیط زیست دریایی خود احترام بگذارند، راه را برای توسعه زمین و دریایی پاک باز می کند.

وی افزود: بهترین شیوه نهادینه کردن عادت های مثبت، آموزش این عادت ها از دوران کودکی است و اگر آموزش حفظ محیط زیست از کودکی آموزش داده شود این باور کودک را موظف می کند تا از یگانه زیستگاهی که در آن زندگی می کند به بهترین شکل مراقبت کند.

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه تالیف کتاب هایی با مضمون حفظ محیط زیست و حیات جانوران را که حاوی تصاویری از طبیعت سالم در صورت نگهداری صحیح و طبیعت غیرسالم در صورت استفاده نادرست از طبیعت باشند، مهمترین منبع آموزشی برای کودکان عنوان کرد و گفت: غنی کردن کتابفروشی ها از کتاب هایی با محتوای محیط زیست و زبان کودکانه، راهبردی دیگر برای آموزش حفظ محیط زیست است که کودکان با رنگ آمیزی یا شنیدن قصه های زندگی گیاهان و جانوران، با فضای بایدها و نبایدهای استفاده از زیستگاه ها آشنا می شوند.

عسکری نسب افزود: جهت نهادینه ساختن آموزش‌های محیط زیستی باید به حوزه کودکان بیش از پیش توجه شود چرا که وقتی کودکان آموختند، عمل می‌کنند و از والدین می‌خواهند در طبیعت صحیح رفتار کنند.

گفتنی است، این مجموعه با این هدف تهیه شده است که به مربیان کمک کند تا در نقش راهنما و تسهیل‌کننده، کودکان را در شناخت و ترویج فرهنگ محیط ‌زیست دریایی یاری دهند.

انتها/

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=428

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.