تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
39

دستگیری عاملین انتشار کلیپ اکاذیب نسبت به یکی از سازمان های دولتی در بندرلنگه

  • کد خبر : 3808
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴
دستگیری عاملین انتشار کلیپ اکاذیب نسبت به یکی از سازمان های دولتی در بندرلنگه

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری افرادی که در فضای مجازی اقدام به نشر اکاذیب و افترا نسبت به یکی از سازمان های دولتی شهرستان بندرلنگه کرده بودند خبر داد.

به گزارش لنگه نیوز ، سرهنگ “علی اصغر افتخاری” در این خصوص گفت: درپی شکایت یکی از سازمان های دولتی شهرستان بندرلنگه مبنی بر اینکه شخص یا اشخاصی از طریق شبکه های اجتماعی موبایلی پس از فیلمبرداری از ساختمان اقدام به نشر اکاذیب و افترا علیه کارکنان این سازمان نموده ، به نحوی که باعث خدشه دار شدن وجهه و شأن سازمان و کارکنان آن مجموعه شده است،پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های فنی و تحقیقات انجام شده توسط کارشناسان ، ۴ نفر از عاملان انتشار مطالب کذب در شهر بندرلنگه شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

این مسئول انتظامی اظهارداشت: متهمان در بازجویی های انجام شده در ابتدا منکر ارتکاب جرم بودند ولی در مواجهه با مستندات گردآوری شده به فیلم برداری و انتشار مطالب کذب و وارد نمودن تهمت و افترا به کارکنان سازمان مورد نظر اعتراف کردند.

رئیس پلیس فتا هرمزگان خاطرنشان کرد : برابر مواد ۱۶ و ۱۷ و ۱۸ قانون جرائم رایانه ای، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق اینترنت و سایر فضاهای مجازی جرم تلقی شده و برای آن به تناسب مجازات حبس و جرائم نقدی در نظر گرفته می شود به همین جهت با افرادی که به نوعی بخواهند امنیت روانی مردم را با چالش روبرو کنند، برخورد قانونی می شود.

سرهنگ افتخاری در پایان خاطر نشان کرد:پلیس فتا همواره با رصد دقیق هرگونه موارد غیرقانونی و خلاف مقررات در فضای مجازی اجازه هیچ گونه قانون شکنی و قانون گریزی را به متخلفان در فضای مجازی نمی دهد.
انتها/آ

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=3808

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.