تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
29
مصوبات سفر استاندار هرمزگان به روستای انجیره در دستور کار و پیگیری معاون استاندار تصویب۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه ها

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: پیرو سفر دکتر همتی استاندار هرمزگان به روستای انجیره از توابع شهرستان بندر لنگه مصوبات این سفر با حضور دستگاه های متولی خیرین مورد پیگیری قرار گرفت.

  • کد خبر : 2912
  • ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: پیرو سفر دکتر همتی استاندار هرمزگان به روستای انجیره از توابع شهرستان بندر لنگه  مصوبات این سفر با حضور دستگاه های متولی خیرین مورد پیگیری قرار گرفت.

به گزارش لنگه نیوز،رضا مدرس با اعلام این مطلب، و با اشاره به مصوبات سفر استاندار به روستای انجیره، افزود: اتصال راه انجیره، بن کوه به مسیر بندر لنگه یکی از پروژه های بود که در این سفر مقرر شد به عنوان یک پروژه استراتژیک اتصال مسیر دژگان به بستک احداث شود. وی اضافه کرد: […]

به گزارش لنگه نیوز،رضا مدرس با اعلام این مطلب، و با اشاره به مصوبات سفر استاندار به روستای انجیره، افزود: اتصال راه انجیره، بن کوه به مسیر بندر لنگه یکی از پروژه های بود که در این سفر مقرر شد به عنوان یک پروژه استراتژیک اتصال مسیر دژگان به بستک احداث شود.

وی اضافه کرد: این پروژه علاوه بر کوتاه سازی ۱۲ کیلومتری مسیر دژگان_ لمزان موجب برخورداری ۵۲ روستا از این مسیر نیز خواهد شد که با مشارکت راه و شهرسازی، سازمان راهداری کشور و خیرین احداث خواهد شد.

مدرس تصریح کرد: با توجه به اهمیت پروژه احداث این محور مواصلاتی در سفر که مهندس حسن زاده معاون توسعه، مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در آینده نزدیک به هرمزگان خواهد داشت نحو اجرایی شدن آن توسط حوزه راهداری استان تعیین و تکلیف خواهد شد تا عملیات اجرایی پروژه هر چه سریع تر آغاز شود.

وی به دو طرح آبخیزداری در روستای انجیره اشاره کرد و گفت: از دیگر طرح های که مورد تاکید استاندار هرمزگان در این سفر بود تخصیص آب شرب و کشاورزی از دو سد که هر کدام به صورت جدا گانه با ذخیره دو میلیون و ۷۰۰ هزار و همچنین یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعبی آب است می توان اشاره کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان افزود: شرکت آب منطقه ای استان موظف شده که ظرف مدت یک ماه مطالعات انتقال آب به دشت حدود ۳۰۰ هکتاری با فاصله هفت کیلومتر انجام دهد و سازمان جهاد کشاورزی استان نیز ظرف همین مدت مطالعات در خصوص الگوی کشت مناسب برای کشاورزی این منطقه ارائه نماید.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزی در این منطقه علاوه بر ایجاد اشتغال، راه اندازی بخش کشاورزی در این روستا فارغ از توجیه اقتصادی موجب تقویت مولفه های اجتماعی نیز خواهد شد.

مدرس تاکید کرد: پروژه آبخیز داری روستای انجیر نیز مانند پروژه راه این روستا به صورت یک اولویت در دستور کار دستگاه های متولی قرار گرفته و میزان اعتبار آن با مشارکت خیر مشخص شد و عملیات اجرای آن پس از ارائه مطالعات از سوی دو دستگاه متولی آغاز خواهد شد.

وی پروژه روشنایی معابر این روستا از دیگر مصوبات سفر استاندار دانست و عنوان کرد: پروژه روشنایی معابر این روستا نیز تعیین و تکلیف و مقرر شد دهیاری با مشارکت خیر هر چه سریع تر اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان به طرح گردشگری در روستای انجیره اشاره کرد و گفت: از دیگر مصوبات سفر دکتر همتی احداث پروژه های گردشگری در این روستا بود که با پیگیری های صورت گرفته مقرر شد که پروژه گردشگری در این روستا در قالب شرکت تعاونی و با مشارکت جامعه محلی انجام گیرد.

مدرس تصریح کرد: بر همین مبنا اقدامات لازم به منظور ثبت یک شرکت تعاونی با رویکرد اجتماعی که اعضای آن جامعه محلی خواهد بود با مشارکت دهیاری و خیرین در حال انجام است و پس از تشکیل این شرکت تعاونی پروژه گردشگری این روستا وارد فاز اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اعتبار تخصیص یافته به منظور پروژه های روستا انجیره، بیان کرد: در سفر استاندار به این روستا حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه ها تصویب شد که سهم دولت و مشارکت خیرین نیز در آن مشخص شده است.

 

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=2912

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.