تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024
20
امام جمعه موقت شهرستان بندرلنگه:

اگر بندر لنگه مقدمه برای مناطق آزاد است باید به آن بیشتر رسیدگی شود./ارزش افزوده حاصل از صادرات و واردات اداره بنادر و کشتیرانی بندرلنگه را به آبادانی خود بندرلنگه اختصاص دهید.

  • کد خبر : 2672
  • ۰۱ تیر ۱۳۹۸ - ۶:۱۱
اگر بندر لنگه مقدمه برای مناطق آزاد است باید به آن بیشتر رسیدگی شود./ارزش افزوده حاصل از صادرات و واردات اداره بنادر  و کشتیرانی بندرلنگه را به آبادانی خود بندرلنگه اختصاص دهید.

به گزارش لنگه نیوز،حجت الاسلام و المسلمین فقیهی فر در خطبه‌های نماز جمعه‌ این هفته با اشاره به حدیثی از امام صادق “علیه السلام”که می فرمایند: (احادیث ما دلها را زنده میکند.) بیان کردند: از فضای مجازی برای نشر احادیث اهل بیت (ع)بیشتر استفاده کنیم. گاهی یک کتابخانه در یک گوشی همراه انسان می تواند […]

به گزارش لنگه نیوز،حجت الاسلام و المسلمین فقیهی فر در خطبه‌های نماز جمعه‌ این هفته با اشاره به حدیثی از امام صادق “علیه السلام”که می فرمایند: (احادیث ما دلها را زنده میکند.) بیان کردند: از فضای مجازی برای نشر احادیث اهل بیت (ع)بیشتر استفاده کنیم. گاهی یک کتابخانه در یک گوشی همراه انسان می تواند باشد که می توان از آن استفاده خوب کرد، و گاهی هم می‌توان از آن بطور بد استفاده کرد.

ایشان افزودند:بجای نشر اکاذیب و شایعات در فضای مجازی برای یکدیگر احادیث اهل بیت(ع)را ارسال کنیم و از ثواب نشر آن بهره مند شویم.

گاهی اوقات با این احادیثی که ما در فضای مجازی منتشر میکنیم یک انسان متحول می شود و گاهی هم یک نسلی از این حدیث ما که آن را در فضای مجازی منتشر کردیم متحول می‌شود.

امام جمعه موقت شهرستان بندرلنگه با اشاره به سالروز شهادت شهید دکتر چمران گفتند؛ دکتر چمران یک نابغه ی در علم و در فیزیک و یک دانشمند عارف ،شجاع، مبارز و سیاسی بود، بعضی افراد همچون شهید چمران چون جامع هستند توفیق پیدا می کنند، همه ما مدیون این شهید هستیم که واقعاً در هشت سال دفاع مقدس و در مبارزه ضد صهیونیسم تلاش‌های فراوانی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی فر با اشاره سخنان مقام معظم رهبری در مورد گرامیداشت شهدای کردستان گفتند؛ مقام معظم رهبری سفارش کردند به بزرگداشت مقام شهدا که در جریان کردستان و اول انقلاب که یک عده ای سودجو از قومیت گرایی استفاده کردند بعضی از شهر های کردستان را محاصره کردند، که مخصوصا شهید چمران نقش مهمی در از بین بردن این گروهک های منافق داشت.

امام جمعه موقت بندرلنگه افزودند: مقام معظم رهبری سفارش ویژه جهت رسیدگی به مناطق محروم داشتند -فلسفه انقلاب هم این بوده که از نظر آبادانی اول به مناطق محروم و مستضعفین رسیدگی شود. امام راحل هم همین سفارش را کرده بودند. و ما مردم به دولت هایی که سر کار می‌آیند همین سفارش را داریم، که اگر یک قالب یخی است. قالب یخ تا آب نشده است اول به دست مناطق محروم و دورافتاده برسانند و اگر نعمتی است بیش از آن که به مراکز استان رسیدگی کنند، به شهرها ی کوچک وروستاها رسیدگی شود.

معظم له ادامه دادند:پیشنهاد میکنیم فواید و مزایای اسکله شهید رجایی که حاصل از صادرات و واردات هست را به ابادانی شرق استان اختصاص بدهند و از بندر لنگه از اداره بنادر و کشتیرانی اگر صادرات و وارداتی می شود مزایای دارد و ارزش افزوده ای وجود دارد آن را به مرکز استان نبرند بلکه آن را اختصاص به خود شهر بندرلنگه بدهند این حق مردم بندر لنگه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فقیهی فر افزودند: چرا شهرداری ما بودجه کم داشته باشد که حتی به کارمندان خود هم به سختی بتواند رسیدگی کند. که مخصوصا دود آن در چشم این پاکبانان می رود که اگر این پاکبانان نباشند یک روز نمی‌توانیم در شهر بمانیم و ما از مسئولین محترم خواستاریم که به این امر رسیدگی شود و اگر اعتباراتی از اداره بنادر حاصل می شود صرف آبادانی خود بندرلنگه شود.

این استاد حوزه علمیه افزود: اگر بندر لنگه مقدمه برای مناطق ازاد است باید به آن بیشتر رسیدگی شود.
فلسفه مناطق آزاد این نبوده که فقط به همان جزیره رسیدگی شود بلکه به شهرهای اطرافش که خدمت‌رسانی می‌کنند مخصوصاً به آنها باید رسیدگی شود، مردم بندرلنگه مردم صبوری هستند اما مسئولین به فکر شان باشند.

ایشان ادامه دادند: که اگر یک ایامی بندر چارک و بندرلنگه به کیش خدمت‌رسانی نکنند ،کیش، کیش نمی شود، پس باید این دو شهر از این مناطق ازاد بهره ببرند.

امام جمعه موقت بندرلنگه با اشاره به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سال ۱۳۶۰ به فرمان امام این روز را گرامی داشتند وهمچنین به روز اصناف اشاره کردندو گفتند: اتاق اصناف سعی کند نظارت بیشتری بر قیمت‌ها داشته باشند و با قاطعیت بیشتری برخورد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی فر گفتند؛ مسئله مالیات که امروزه مطرح است اگر دولت و قوه قضاییه یقه افرادی را که فرار مالیاتی دارند را بگیرد کشور ما نیاز کمتری به صادرات نفت پیدا می کند.
این کاسب های جزء اظهارنامه را به موقع ارائه می کنند و خوب حرف گوش می‌کنند چرا که واقعاً انقلاب را از خودشان می‌دانند ،اما باید مخصوصا سراغ سرمایه‌داران بزرگ که فرار مالیاتی دارند رفت و با قاطعیت با انها برخورد کرد.

ایشان گفتند؛ در مورد مسئله حمله به کشتی ها در دریای عمان هر آدم عاقلی می‌داند که این حمله کار خود آمریکا و بعضی از مزدورانش در منطقه است چرا که می‌خواهد حضور نظامی خود را در منطقه بیشتر کند.

وی با اشاره به سرنگونی پهپاد آمریکایی به دست دلاورمردان سپاه گفتند: دشمن بداند که ما همیشه منطقه را رصد می‌کنیم و اماده‌ایم و قدرت دفاعی ما هم آماده است. مردم هم بدانند هرچه بیشتر استکبارخاروذلیل شود ظهور حضرت حجت نزدیک تر خواهد شد.

 

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=2672

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.