تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
15

مدیران نشریات می توانند سهمیه کاغذ دریافت کنند

  • کد خبر : 2508
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
مدیران نشریات می توانند سهمیه کاغذ دریافت کنند

به گزارش لنگه نیوز ، مدیر عامل خانه مطبوعات با اشاره به موضوع توزیع یارانه کاغذ به نرخ مصوب دولتی گفت : هر کدام از مدیران مسئول رسانه ها که مایل به دریافت سهمیه کاغذ باشند می توانند طی درخواست کتبی ، مقدار کاغذ مصرفی سالیانه نشریه خود را به مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری […]

به گزارش لنگه نیوز ، مدیر عامل خانه مطبوعات با اشاره به موضوع توزیع یارانه کاغذ به نرخ مصوب دولتی گفت : هر کدام از مدیران مسئول رسانه ها که مایل به دریافت سهمیه کاغذ باشند می توانند طی درخواست کتبی ، مقدار کاغذ مصرفی سالیانه نشریه خود را به مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد اعلام نمایند .

معصومه قاسمی در ادامه اظهار داشت: از انجایی که سهمیه کاغذ مصرفی فقط بر عهده اداره کل مطبوعات است که از طریق معرفی درخواست کنندگان به شرکت هایی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد تعیین شده است انجام می شوند، لذا برای خانه مطبوعات یا رسانه های استان ها هیچ گونه وظیفه ای تعیین نشده است و دخل و تصرفی در معرفی نشریات و رسانه ها جهت دریافت سهمیه کاغذ ندارند .

وی خاطر نشان ساخت، از سویی شرکت تعاونی مطبوعات کشور هم برای اعضا خود نیز کاغذ تهیه می کند که از شیوه اداره کل مطبوعات پیروی نمی کند و در چارچوب سهمیه بندی نمی گنجد.

مدیر عامل خانه مطبوعات گفت: اخیرا با توجه به کمبود کاغذ و افزایش بهای آن روش توزیع کاغذ تغییر کرده و کارفرمایان با توجه به دفعات چاپ و انتشار منظم از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد ، در لیست توزیع شرکت های مدنظر قرار می گیرند که از طریق پبامک مطلع میشوند و در صورت توان مالی با پرداخت نقدی مبلغ اعلام شده، می توانند کاغذ مورد نیاز خود را دریافت نمایند.

وی با اشاره به انتشارخبر مخدوش اخیر که برخی از اطلاعات آن برای فریب اذهان ناقص در سایت خبری تابناک استان درج شده بود، بیان داشت :
سال گذشته از سوی واحد مطبوعات و رسانه ها اداره کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان به مدیران رسانه ها اعلام شد که میزان کاغذ مصرفی موردنیاز یکسال خود را طی نامه کتبی به اداره کل استانها اعلام نمایند که در همین راستا برخی از مدیران رسانه بعلت شرایط نامساعد اقتصادی توان خرید کاغذ را نداشتند و عده یی از کارفرمایان که بصورت هفتگی و دو هفته نامه و ماهنامه منتشر می شدند، بعلت نداشتن صرفه اقتصادی برای خرید کاغذ اقدام نکردند.

البته این مقام مسئول خاطرنشان کرد: روزنامه ها بعلت مصرف روزانه و بالای کاغذ جهت چاپ روزانه مجبور به خرید کاغذ هستند و لذا از این فراخوان استقبال کردند.
وی همچنین تاکید کرد: مسئولیت معرفی مدیران رسانه برای دریافت سهمیه کاغذ بر عهده خانه مطبوعات و رسانه های استان نبوده و نیست.

 

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=2508

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.