تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024
19

جلسه مشترک اداره بنادر و دریانوردی و شبکه بهداشت و درمان بندرلنگه با حضور کاپیتان عسکرى نسب و دکترعاقل در خصوص بیماریهای منتقله توسط پشه آئدس در دفتر مدیریت اداره بنادر برگزار شد.

  • کد خبر : 2315
  • ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳

دکتر عاقل مدیر شبکه بهداشت و درمان بندرلنگه از اجرای تله گذاری جهت صید تخم این پشه در محوطه انبارهای اداره بنادر خبر داد و گفت: پشه آئدس جزو پشه های روز فعال بوده که سه بیماری خطرناک را منتقل میکند که این سه بیماری شامل: تب دنگی، زیکا و چیکونگونیا می باشد که عامل […]

دکتر عاقل مدیر شبکه بهداشت و درمان بندرلنگه از اجرای تله گذاری جهت صید تخم این پشه در محوطه انبارهای اداره بنادر خبر داد و گفت: پشه آئدس جزو پشه های روز فعال بوده که سه بیماری خطرناک را منتقل میکند که این سه بیماری شامل: تب دنگی، زیکا و چیکونگونیا می باشد که عامل آنها ویروس است و در صورتی که شناسایی نشوند میتوانند کشنده نیز باشند.

مدیر شبکه بهداشت بندرلنگه افزود: تا کنون گزارشی مبنی بر وجود این پشه در سطح استان و شهرستان نشده و مورد بیماریهای ذکر شده نیز گزارش نگردیده است.

دکتر عنایت عاقل از آغاز آموزشهای گسترده در سطح شهرستان در خصوص این بیماریها و پشه ناقل آنها خبر داد و گفت: شبکه بهداشت آمادگی دارد تا در صورت لزوم این آموزشها را در تمام ادارات و سطح جامعه برگزار نماید.

کاپیتان عسکری نسب مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه در این نشست با مهم برشمردن این بیماریها و لزوم انجام آموزش گفت: اداره بنادر و دریانوردی این آمادگی را دارد تا در هر زمان جهت آموزش پرسنل عملیاتی و ملوانان اقدام نماید و از هرگونه فعالیت و یا اقدام در خصوص شناسایی و مبارزه با این ناقل استقبال خواهد کرد.

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه تصریح کرد: در کمترین زمان ممکن آموزشها را با همکاری شبکه بهداشت به تمام پرسنل این اداره اعم از اداری و عملیاتی آغاز خواهیم کرد و تمام مکانهایی که ممکن است محل مناسبی برای تخم‌گذاری این پشه باشد تحت کنترل کارشناسان شبکه بهداشت و اداره بنادر خواهد بود.

لازم بذکر است که این پشه در کشورهای آسیای جنوب شرق، پاکستان و کشورهای حوزه خلیج فارس صید شده و موارد بیماریهای ذکر شده نیز در این کشورها به اثبات رسیده است.

 

 

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=2315

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.