تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
21

تاکنون خسارتی در خصوص ریزش ملخ به مراتع و زمین های کشاورزی شهرستان وارد نشده

  • کد خبر : 2098
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
تاکنون خسارتی در خصوص ریزش ملخ به مراتع و زمین های کشاورزی شهرستان وارد نشده

به گزارش لنگه نیوز ، صبح امروز علی نیکویی فرماندار شهرستان بندرلنگه در خصوص ریزش ملخ در این شهرستان گفت : با توجه به اینکه شهرستان بندرلنگه بیشترین نوار ساحلی را در بین شهرستانهای استان و کوتاه ترین مسیر دریایی را با کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد ، اولین ریزش ملخ ها در کشور در منطقه […]

به گزارش لنگه نیوز ، صبح امروز علی نیکویی فرماندار شهرستان بندرلنگه در خصوص ریزش ملخ در این شهرستان گفت : با توجه به اینکه شهرستان بندرلنگه بیشترین نوار ساحلی را در بین شهرستانهای استان و کوتاه ترین مسیر دریایی را با کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد ، اولین ریزش ملخ ها در کشور در منطقه نخیلو از توابع بخش شیبکوه شهرستان بندرلنگه بود .

وی افزود : در تاریخ ۷ بهمن ماه ۹۷ بلافاصله عملیات ردیابی و مبارزه شروع شد و تا به امروز بیش از ۱۰ نقطه از شهرستان مورد هجوم دسته جات میلیونی ملخ قرار گرفته و به محض ورود در کمتر از ۱۲ ساعت کانون کوبی صورت پذیرفته است.

نیکویی بیان داشت :  بیش از ۱۴ هزار هکتار از مراتع و زمین های کشاورزی شهرستان مبارزه با ملخ انجام شده  و تا کنون هیچ گونه خسارتی وارد نشده است .

وی خاطر نشان کرد : به همت مجموعه جهاد کشاورزی شهرستان بندرلنگه بیش از ۱۰۰ هزار هکتاراز مراتع و زمین های کشاورزی عملیات رد یابی صورت گرفته است .

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان گفت : با توجه به پیش بینی سازمان بین المللی فائو تا اواسط تیرماه شهرستان درگیر مبارزه با این آفت خواهد بود و اگر در شهرهای نوار ساحلی مبارزه صورت نگیرد این آفت به استان ها و شهرهای مرکزی کشور هجوم خواهد برد .

فرماندار شهرستان بندرلنگه در پایان اضافه کرد : بخشداران و دهیاران توجه داشته باشند هر گونه مشاهده ریزش ملخ در روستاها مراتب را به سازمان جهاد کشاورزی اطلاع رسانی نمایند .

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=2098

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.