تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
22
امام جمعه بندرلنگه:

انسان باید در همه جهات رفق و مدارایی راپیشه کند.

  • کد خبر : 1662
  • ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱:۰۶
انسان باید در همه جهات رفق و مدارایی راپیشه کند.

به گزارش لنگه نیوز ، آیت الله رکنی فرمودند: در هفته های گذشته سیل ویرانگر حداقل ۲۰ استان کشور را درگیر کرده بود البته این حوادث غیر مترقبه طبیعی است و در همه کشورها پیش می آید، حتی کشورهای پیشرفته هنوز نتوانسته اند پیش بینی وجلو گیری کند، حتی ژاپن و آمریکاو…. که ادعای پیشترفته بودن را دارند، کسی نمی تواند پیش بینی کند که حادثه به وجود می آید، بنا بر این ما در جامعه مان اگر اتفاقاتی می افتد باعث نشود که تفرقه به وجود آید و به یکدیگر حمله کنیم و یکدیگر را مقصر بدانیم.

به گزارش لنگه نیوز ، آیت الله رکنی دام عزه  فرمودند: در هفته های گذشته سیل ویرانگر حداقل ۲۰ استان کشور را درگیر کرده بود البته این حوادث غیر مترقبه طبیعی است و در همه کشورها پیش می آید، حتی کشورهای پیشرفته هنوز نتوانسته اند پیش بینی وجلو گیری کند، حتی ژاپن و آمریکاو…. که ادعای پیشترفته بودن را دارند، کسی نمی تواند پیش بینی کند که حادثه به وجود می آید، بنا بر این ما در جامعه مان اگر اتفاقاتی می افتد باعث نشود که تفرقه به وجود آید و به یکدیگر حمله کنیم و یکدیگر را مقصر بدانیم.

ایشان افزودند این درست نیست که مردم دولت را مقصر بدانند و دولت مردم را مقصر بداند هیچ کسی قصد ندارد، که تعمدا مردم را درگیر سیل کند و حتی مردمی که خانه ساخته بودن بر روی رودخانه ها بالاخره ۱۰ یا ۱۵ سال بود که چنین بارندگی چه در شمال کشور و چه در جنوب کشور نشده بود، حتی طبق گزارش کارشناسان سدی وجود داشت که ۵۰ سال دریچه این سد باز نشده بود، یعنی آنقدر باران نیامده بود که نیازی به باز کردن دریچه سد باشد.

امام جمعه محترم بندرلنگه افزودند: توسعه شهرها و روستاها و با توجه به نبود باران در سال های اخیر باعث شده بود که عده زیادی از خانه ها بر بستر رودها ساخته شود، و این انتظار نمی رفت که این رودخانه ها دوباره احیا گردند ،حتی ما در همین شهر بندرلنگه بعضی از محلات توسعه یافته اند و راه سیل را بسته اند و اگر بارانهای ۱۵ سال قبل بیاید قطعا مقدار زیادی از این خانه ها را سیل می برد.

وی افزود: اما اینکه ضد انقلاب و در راس آن ها استکباری مثل آمریکا بگوید دولت ایران بی تدبیر است قابل تحمل نیست، چرا که اتفاقا خسارت هایی که به واسطه سیل و طوفان در زمان ترامپ به آمریکا وارد شده است به مقدار ۶ سال درآمد نفت ایران است.

آیت الله رکنی دام عزه  ادامه دادند؛ اگر سیل‌زده ای داد و فریاد کند که خانه اش زیر آب رفته و تلف شده است حق دارد ،چرا که ناراحت است ،اما نمی شود تقصیرها را گردن کسی انداخت ،حتی در قضیه استاندار گلستان استاندارد به مرخصی رفته است و این طبیعی است، گاهی استاندار به مرخصی می‌رود و جانشین او کارها را انجام می دهد. سال‌های گذشته نیز روال بر همین بوده است، این بنده خدا نمی دانسته سیل می آید و این همه جو رسانه علیه او درست می شود، این عاقلانه نیست واقعا چه کسی تعمدا همشهریان خود را در مقابل سیل رها می کند، من این شخص را نمی شناسم ولی انصاف را باید رعایت کرد، این طور حمله نکنیم به همدیگر و مراقب باشیم در مسائل، آنچه از دهانمان بیرون می آید فردای قیامت باید جواب دهیم.

امام جمعه محترم بندرلنگه فرمودند: مقام معظم رهبری در جلسه ویژه ای به بررسی اقدامات و امدادرسانی مسئولان به استان های سیل زده ،خودشان شخصا وارد میدان شدند البته همه عزیزان در میدان بودند هم دولت، هم ارتش و سپاه پاسداران نیروهای انتظامی بسیج و همه اقشار مختلف مردم.

این استاد حوزه علمیه از مردم شریف شهرستان درخواست کردند تا کمک های خود را از طریق هلال احمر و کمیته امداد به مردم سیل زده کشور ارسال کنند.

آیت الله رکنی دامت برکاته فرمودند: ما ملت ایران پیش هیچ کشوری دست دراز نکرده و نمی کنیم و تنها امیدمان به خدا و پشتیبانی مردم است  اما تا کنون حتی کشورهای دوست ما تنها به اظهار تاسف و همدردی بسنده کردند و دولت استکباری آمریکا حتی حساب های هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که یک نهاد بین المللی است در تمام دنیا برای امدادرسانی است را مسدود و تحریم کرد و باز می گوید که دولت ایران تدبیر ندارد. دولتی که خودش این چنین جنایتکار است ایران را سرزنش می کند.

معظم‌له در ادامه از همه مسئولان شهرستان به خصوص فرماندار ،شهردار ،شورای شهر و همه دست اندرکاران که در ایام نوروز تلاش کردن تشکر و قدردانی کردند.

 ایشان نیز از روحانیون و طلاب عزیزی که در این ایام برای امر به معروف و نهی از منکر چه در شهرستان بندرلنگه و سایر جاها در صحنه حضور داشتند تشکر کردند.

وی از زحمات نیروهای انتظامی به خاطر نظم و امنیت و به خصوص عزیزان راهنمایی و رانندگی و پلیس راه که انصافا در صحنه حضور داشتند تقدیر و تشکر کردند.

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=1662

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.