تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024
2

کاهش ۱۷ درصدی تصادفات فوتی از ابتدای طرح نوروزی تاکنون در هرمزگان

  • کد خبر : 13599
  • ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۴
کاهش ۱۷ درصدی تصادفات فوتی از ابتدای طرح نوروزی تاکنون در هرمزگان
رییس پلیس راه استان از کاهش ۱۷ درصدی تصادفات فوتی از ابتدای طرح نوروزی تاکنون خبرداد.

به گزارش لنگه نیوز، سرهنگ مهدی نیکبخت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس گفت: از ابتدای سفرهای نوروزی تاکنون ۱۰ درصد افزایش رفت و آمد خودروها را به استان داشتیم.

وی افزود: برخی مسیرها مانند گچین، کهورستان، بندرلنگه به چارک و بندرلنگه به خمیر و همچنین جاده‌هایی در جزیره قشم دو طرفه هستند که فاقد جدا کننده‌اند و رانندگان باید برای رفت و آمد در این مسیرها نهایت احتیاط لازم را داشته باشند و از هرگونه سرعت و سبقت غیر مجاز خودداری کنند.

این مسئول انتظامی با بیان این که در این مدت بیشتر تصادفات در جاده‌های غربی و شرقی استان بویژه جاده گچین رخ داده است، اظهار داشت: عدم توجه به جلو بر اثر خستگی و خواب آلودگی، استفاده از وسایل جانبی مانند گوشی تلفن همراه حین رانندگی در جاده‌های دو طرفه و انحراف به چپ از مهمترین علل تصادفات در جاده‌های استان است.

رئیس پلیس راه استان هرمزگان با اشاره به کاهش ۱۷ درصدی حوادث ترافیکی و تصادفات فوتی در این مدت، با هدف پیشگیری از هرگونه حادثه رانندگی به عموم رانندگان و مسافران نوروزی توصیه کرد: ضمن رعایت سرعت مطمئنه در رانندگی، پس از هر دو ساعت رانندگی ۱۰تا ۱۵دقیقه استراحت کنند و هرجا احساس خستگی و خواب آلودگی داشتند در مکانی امن و مناسب استراحت کافی داشته باشند.

سرهنگ نیکبخت خاطر نشان کرد: در سه روز پایان تعطیلات نوروزی نیز رفت و آمد همه وسایل نقلیه سنگین و کامیون به غیر از کامیون‌های حامل سوخت و مواد فاسد شدنی در جاده‌های استان ممنوع است که در صورت مشاهده در جاده‌های استان بلافاصله نسبت به توقیف آن اقدام می‌گردد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=13599

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.