تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024
4

صدای مردم/جنجال بر سر احداث مزرعه ۳۰۰ هکتاری پرورش میگو در بندرمقام

  • کد خبر : 12513
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
صدای مردم/جنجال بر سر احداث مزرعه ۳۰۰ هکتاری پرورش میگو در بندرمقام
جمعی از مردم بندرمقام که نسبت به احداث مزرعه ۳۰۰ هکتاری پرورش میگو در شرق روستای بندرمقام به دلیل احداث زه خروجی در منطقه‌ای که به اذعان مردمِ محلی، آسیبی به مراتع مردم و دامداران وارد می‌کند و اقتصاد خرد آن‌ها را با چالش روبرو میکنددرب محل کار امام جمعه این روستا به صورت کاملا مسالمت‌آمیز تجمع کردند.

به گزارش لنگه نیوز، جمعی از مردم بندرمقام که نسبت به احداث مزرعه ۳۰۰ هکتاری پرورش میگو در شرق روستای بندرمقام به دلیل احداث زه خروجی در منطقه‌ای که به اذعان مردمِ محلی، آسیبی به مراتع مردم و دامداران وارد می‌کند و اقتصاد خرد آن‌ها را با چالش روبرو میکند درب محل کار امام جمعه این روستا به صورت کاملا مسالمت‌آمیز تجمع کردند و خواهان رسیدگی به درخواستشان که بررسی کارشناسانه‌تر احداث کانال خروجی آب مزرعه می‌باشد، شدند.

همچنین برخی دیگر، احداث این کانال را از نظر سیلاب به ضرر روستا می‌دانستند و اذعان داشتند احداث کانال آبهای سطحی را به سمت روستا هدایت خواهد کرد.

مردم: احداث کانال خروجی باعث نابودی مراتع دامداران می‌شود
سرمایه گذار: احداث کانال خروجی بجز در مکان جانمایی شده در محل دیگر امکان‌پذیر نیست!

در همین خصوص سرمایه گذار این طرح درگفتگو با لنگه نیوز گفت: از سال ۹۶ به منظور احداث این مزرعه اقدام و تمامی مراحل اعم از استعلامات مربوطه و همچنین پرداخت تمامی عوارض‌ها و حقوق دولتی این طرح به صورت کامل انجام شده و حتی به منظور بحث منابع طبیعی و مراتع مبلغ ۵۲۷ میلیون تومان به حساب اداره کل منابع طبیعی استان هرمزگان واریز نموده ام.

وی افزود: برای احداث کانال خروجی مزرعه طبق دستورالعمل شیلات هرمزگان با استفاده از شرکت مهندس مشاور نسبت به طراحی کانال که در فاصله یک کیلومتری روستای مقام قرار گرفته است اقدام کرده‌ام و طبق نظر مشاور تنها در این مکان امکان احداث کانال خروجی وجود دارد.

وی افزود: پس از اطلاع از نارضایتی مردم حتی مسیر دیگری نیز پیگیری کرده‌ام که آنهم استفاده از زه خروجی مزرعه آقای حسین هدایتی است که سال‌ها پیش احداث شده است ولی متاسفانه باتوجه به پیگیریهای فشرده وی با درخواست بنده مخالفت کرد.

حالا باید ماند و دید با توجه به اینکه این سرمایه گذار به گفته خودش تا کنون بیش از ۷۰ میلیارد تومان در این مزرعه سرمایه‌گذاری کرده است به کجا خواهد رسید

لازم به ذکر است که اجرای طرح‌های اقتصادی در نقاط مختلف شهرستان می‌تواند در کم کردن ضریب بیکاری و همچنین تولید ناخالص ملی، کمک به بهبود معیشت مردم محلی تاثیر به سزایی داشته باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=12513

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.