تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024
8

آغاز عملیات مرمت معابر و تکمیل کف‌سازی بندرکنگ/ دفتر پایگاه بافت تاریخی مرمت و افتتاح می‌شود

  • کد خبر : 12017
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
آغاز عملیات مرمت معابر و تکمیل کف‌سازی بندرکنگ/ دفتر پایگاه بافت تاریخی مرمت و افتتاح می‌شود
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان با همراهی معاون گردشگری و میراث‌فرهنگی و جمعی از کارشناسان، بعدازظهر روز گذشته نهم مهرماه ۱۴۰۲؛ با حضور در بندرکنگ از بافت تاریخی و اماکن تاریخی و فرهنگی این شهر بازدید کردند.

به گزارش لنگه نیوز، محمد محسنی در این بازدیدها با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی بندرکنگ گفت: بافت تاریخی کنگ همانند دیگر شهرهای طبیعی –تاریخی ایران دارای ساختار پیوسته، منسجم و هماهنگ است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: این ساختار بانظمی زنده و پویا شکل‌گرفته، نظمی که در طول زمان ایجادشده و به‌هیچ‌وجه اتفاقی نبوده است.

او با اشاره به اینکه مرمت بافت تاریخی یکی از اولویت‌های ما در اداره‌کل است، اظهار کرد: عملیات مرمت معابر و تکمیل کف‌سازی با همکاری شهرداری کنگ آغازشده است.

محسنی ادامه داد: در راستای تعامل شهرداری و اداره‌کل، مرمت پایگاه بافت تاریخی کنگ انجام می‌شود و در ماه جاری دفتر پایگاه افتتاح می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: شهرداری بندرکنگ از مرمت بادگیرهای منازل شخصی حمایت کرده و در آینده‌ای نزدیک این بادگیرها مرمت می‌شوند.

وی بابیان اینکه طرح اجرایی باغ تاریخی کنگ در راستای طرح ویژه کنگ در دستور کار قرار دارد، گفت: آموزش پیشرفته ساکنین در بافت تاریخی کنگ در راستای حفظ و صیانت از ارزش‌های تاریخی فرهنگی بافت و ارائه خدمات گردشگری نیز انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در ادامه از موزه مردم‌شناسی، اقامتگاه مهره سرا، خانه صنایع‌دستی و… بندر تاریخی کنگ بازدید کردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=12017

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.