تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 8 ذو القعدة 1445 Wednesday, 15 May , 2024
6
پس از یادداشت انتقادی لنگه نیوز نماینده غرب هرمزگان در کفتگو با خبرگزاری فارس خبر داد:

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد محور جدید دژگان – پُدل و ۶۰ میلیارد تومان برای بهسازی محور دیوان – چارک

  • کد خبر : 11097
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد محور جدید دژگان – پُدل و ۶۰ میلیارد تومان برای بهسازی محور دیوان – چارک
نماینده مردم غرب هرمزگان گفت: مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای جاده قدیمی این منطقه ابلاغ شده و کار هم اکنون برای انتخاب پیمانکار پایان یافته و بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

به گزارش لنگه نیوز، احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس در گفت و گو با خبرگزاری فارس اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از مسؤولان سازمان راهداری و وزارت راه و شهرسازی، به منظور بهبود وضعیت محورهای مواصلاتی غرب هرمزگان دو ابلاغ اعتبار به تازگی صورت گرفته است.

وی توضیح داد: وضعیت راه دژگان تا پدل در محور اصلی (لامرد – بندرخمیر) بسیار نامناسب است که مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای جاده قدیمی این منطقه ابلاغ شده و کار هم اکنون برای انتخاب پیمانکار پایان یافته و بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

به گفته جباری، فشار زیادی بر این محور برای انتقال محصولات معدنی و پتروشیمی از جنوب فارس به سمت بندرعباس وجود دارد و لذا بهبود وضعیت آن یکی از وظایف دولت برای ارتقای خدمت به مردم محلی و نیز به اقتصاد کشور است که کار آن به زودی آغاز می‌شود.

عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: از کریدور بندرلنگه تا پارسیان حدود ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر آن هنوز دو بانده نشده که بخش بسیار پرخطر آن در محدوده روستای دیوان تا چارک قرار دارد و برای بهبود وضعیت آن و تعریض محور فعلی از ۶ متر به ۱۱ متر اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی به استان ابلاغ شده است تا وضعیت فعلی بهبود یابد و شاهد تصادفات دلخراش و درآور نباشیم.

جباری تأکید کرد: پیگیر باند دوم هم هستیم که البته بسیاری از ابنیه‌های آن باقی مانده و اعتبار بالایی نیاز دارد که امیدواریم دولت با تأمین منابع بتواند این محور را سریع‌تر به طور کامل دوبانده کند ولی اختصاص این اعتبار برای تعریض جاده فعلی دیوان تا چارک می‌تواند تا حدود زیادی از حوادث بکاهد.

وی از پیگیری‌های مردم و نیز مطالبه‌گری امام جمعه بندرلنگه و دیگر فعالان مطالبه‌گر منطقه در این زمینه قدردانی کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=11097

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.