تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 8 ذو القعدة 1445 Wednesday, 15 May , 2024
8

«روز خوب و ماندگار برای بستک» و «روز تبعیض و نادیده گرفتن برای بندرلنگه» / چرا چشمان جباری، تراژدی غمبار پرپر شدن مردم در جاده‌های بندرلنگه را نمی‌بیند!؟

  • کد خبر : 11094
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
«روز خوب و ماندگار برای بستک» و «روز تبعیض و نادیده گرفتن برای بندرلنگه» / چرا چشمان جباری، تراژدی غمبار پرپر شدن مردم در جاده‌های بندرلنگه را نمی‌بیند!؟
بندرلنگه، شهرستانی که متاسفانه وضعیت ایمنی در جاده‌های آن نه تنها استاندارد نیست، بلکه هر چند روز یکبار شاهد اعلام خبر تصادفات مرگبار در محورهای مختلف این شهرستان هستیم.

به گزارش لنگه نیوز، شهرستان بندرلنگه به عنوان یکی از شاهراه‌های مهم اقتصادی و ترانزیتی و نقطه پیوند استان‌های هرمزگان، بوشهر، خوزستان و یکی از پرترددترین مسیر‌های این منطقه و مهم‌ترین محور دسترسی مردم با خودرو به جزیره کیش است، محور لمزان-دژگان، محدوده پر و غار، حدفاصل پاسگاه مهتابی به سمت سایه خوش، آبنمای معروف در محور بندرلنگه به شهرستان بندرخمیر، کمربندی بندرلنگه هم در این شهرستان اوضاعی خوبی ندارند، شهرستانی که متاسفانه وضعیت ایمنی در جاده‌های آن نه تنها استاندارد نیست، بلکه هر چند روز یکبار شاهد اعلام خبر تصادفات مرگبار در محورهای مختلف این شهرستان هستیم.
چه بسیار جوانان و خانواده‌هایی که به امید و آرزویی دل به این جاده زدند و دیگر هیچگاه بازنگشتند و این سریال گویی تمامی ندارد بطوری که شنیدن تراژدی دردناک و غمبار کشته شدن فرزندان لنگه‌ای، توان را از مردمان سختکوش این دیار گرفته است.

محور ترانزیتی بندرلنگه به پارسیان بویژه حدفاصل روستای بندرملو تا دو راهی مراغ به دلیل غیر استاندارد بودن این جاده، مشکلات ساختاری، عرض کم، نداشتن شانه خاکی، نه تنها ایمنی مناسبی ندارند بلکه با توجه به عبور و مرور گسترده کامیون‌ها، اتوبوس‌ها، تریلی‌ها، تاکسی‌های بین شهری و خودروهای شخصی به «جاده مرگ» لقب گرفته است و هر روز شاهد داغدار شدن خانواده‌های زیاد از اقصی نقاط کشور به ویژه بومیان منطقه هستیم.

تصادفات مرگبار در جاده‌های بندرلنگه تاکنون، واکنش‌های شدید از سوی فعالان اجتماعی، رسانه‌ها، مطالبه گران، توده مردم و گلایه شدید امام جمعه شهرستان، امام جمعه اهل سنت شهرستان و همچنین امام جمعه بندرچارک را در پی داشته است و بارها از تریبون‌های نماز جمعه و جلسات متعدد اداری در شهرستان و استان و پیگیری‌های تلفنی با مسئولین، مظلومیت این مردم را فریاد زده‌اند و خواهان رسیدگی و بهسازی محورهای مواصلاتی شهرستان شده‌اند تا جلوی مرگ و میر فرزندان این شهرستان گرفته شود اما تاکنون فریادرسی برای آن‌ها وجود نداشته است و تا به امروز جز وعده و قول‌های بی‌پایه و اساس مسئولین منطقه‌ای و استانی چیزی نه دیده و نه شنیده اند.

جباری نماینده مردم غرب هرمزگان نیز بارها از جذب اعتبار چند ده میلیاردی برای اصلاح محورهای مرگبار شهرستان بندرلنگه سخن گفته و حتی در آبان ماه سال ۹۹ با دعوت از دکتر حسن نیا معاون وزیر راه وقت و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، صرفا به بازدید بسنده کرده و حتی اخیرا از جذب اعتبار ۲۸۰ میلیارد تومانی برای محور دژگان-لمزان سخن گفته و اما در عمل تاکنون هیچ گونه اتفاقی نیفتاده است و مردم تغییری حس نکرده اند!
از سویی با این همه تصادفات مرگبار در جاده‌های این شهرستان، عصر امروز شاهد کلنگ زنی‌های پی در پی برای پروژه‌های نیمه تمام در شهرستان بستک به محوریت جباری و با دعوت از مسئولین کشوری بودیم، اما دریغ از حضور این مسئولین در شهرستان بندرلنگه!

آقای جباری مگر شما نماینده مردم بندرلنگه نیستید یا این همه کشتار را در جاده‌های موسوم به جاده مرگ این شهرستان را نمی‌بینید یا جان مردم این شهرستان برای شما بی‌اهمیت است؟ دلیل این همه بی‌توجهی به خواسته‌های مردم بندرلنگه چیست؟

آقای جباری آیا اطلاع دارید تنها در چندکیلومتری مسیر راه خور جناح – مراغ که توسط خیرین از سال‌های پیش شروع شده است و بار دیگر امروز برای بخشی از آسفالت این پروژه ناتمام برای چندمین بار با تب و تاب فراوان با حضور مسئولین کلنگ زدید، چهار روستای مراغ، کوغان، جاونی و دهنو مراغ با جمعیتی بالغ بر دوهزار و پانصد نفر از جاده‌ای با آسفالتی چهل‌ساله، بدون علائم رانندگی، فاقد خط کشی همراه با چاله‌های فراوان با بیش از دوازده دهانه پل فاقد گارد ریل که به یکی از جاده‌های حادثه‌خیز جنوب کشور تبدیل شده است، استفاده می‌کنند؟ انتظار می‌رفت، حداقل امروز با حضور مسئولین کشور برای بازدید به آنجا می‌رفتید! آقای نماینده مردم بندرلنگه دلیل این بی‌مهری‌ها را نمی‌دانند و متاسفانه در روزی که «یک روز خوب و ماندگار برای مردم بستک» از سوی روابط عمومی شما تیتر شد، تیتر روز برای مردم بندرلنگه «روزی پردرد و تبعیض» بود که یادآور بی‌مهری‌ها و بی‌توجهی‌های مسئولین در حق مردمان این شهرستان بوده است، یادتان باشد شما به عنوان نماینده قانونی مردم بندرلنگه در پیشگاه مردم و خداوند باید پاسخگوی این بی‌مهری‌ها نسبت به تک تک مردم رنج دیده و صبور باشید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=11094

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.